مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: اخذ نمونه مجرمان برای ثبت در بانک اطلاعات هویت ژنتیک استان فعال است و در این راستا در مرحله اول و دوم این طرح نمونه گیری از ۷۰۰ زندانی طرح مشمول انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 23 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی علیزاده مهاجر  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا پایان سال98 سالن تشریح در مرکز پزشکی قانونی شهرستان دهلران راه اندازی می گردد که ساکنین حوزه جنوب می توانند از این خدمات این تالار بهره مند شوند .

وی با اشاره به جذب 7 پزشک در اداره کل پزشک قانونی استان بیان داشت :این پزشکان با تعهد خدمت 10 ساله در ایلام جذب شده اند .

علیزاده مهاجر از راه اندازی موسسه دادپزشک در استان خبر داد و افزود: این موسسه زیر نظر کارشناسان متخصص پزشکی قانونی اجسادی که با کهولت سن یا بیماری خاص فوت می کنند و بستگان متوفی از نحوه فوت آنان شاکی نیستند با بررسی مستندات در کوتاهترین زمان برای این دسته از اجساد جواز دفن از طریق دادپزشک صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۷ آزمایشگاه پاتولوژی قانونی برای اولین بار درمرکز استان راه اندازی شد و کلیه نمونه های پاتولوژی در استان انجام خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبار و خرید و تجهیز آزمایشگاه سم شناسی به دستگاههای تخصصی از قببل GCMS ویاHPLC آزمایشگاه سم شناسی راه اندازی می گردد، و از ارسال نمونه های سم شناسی جهت آزمایش به استانهای همجوار بی نیاز می شویم.

وی بیان داشت: اداره پزشکی قانونی ایلام با وجود تحریم ها دچار چالش شده است و تلاش می شود در بودجه سال ۹۸ از محل اعتبارات ملی و استانی آزمایشگاه سم شناسی راه اندازی و مشکل برطرف شود.

علیزاده مهاجری  بیان داشت: با رایزنی های صورت گرفته مرکز پزشکی قانونی در شهرستان های دره شهر و سرابله راه اندازی و در هفته قوه قضاییه افتتاح گردید.

وی افزود: تلاش می شود در سایر شهرستان های استان  که فاقد مراکز پزشک قانونی هستند  تا پایان سال راه اندازی شود.

  مدیرکل پزشک  قانونی ایلام با اشاره به علت مرگ مشکوک پرستار طرحی در بیمارستان امام علی (ع) سرابله ایلام افزود:  مرگ این پرستار در حال بررسی است که پس از انجام آزمایشات لازم نتیجه به مرجع قضایی استان اعلام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار