معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در ایلام پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۵۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 23 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد خانمحمدی اظهار داشت: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون بر اساس آخرین آمار با پرداخت افزون بر ۱۷۵ میلیارد تومان به طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال بیش از پنج هزار نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت در این استان به متقضیان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی، دولت تدبیر و امید طرح‌های مطلوبی ارائه داده که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین طرح‌ها است.

خانمحمدی با اشاره به لزوم به کار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل ۳۰ درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: علاوه براین در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصبلان دانشگاهی را استخدام کنند، می توانند به مدت ۲ سال از مزایای طرح مشوق های بیمه ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای به‌کارگیری نیروی کار جدید عنوان کرد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار