مدیر شرکت پشتیبانی امور دام ایلام:
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام ایلام از خرید و ذخیره سازی ۵۰۰ تن مرغ تا پایان تیرماه در استان به منظور تنظیم بازار خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 23 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدمهدی پورسیابیدی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز پشتیبانی امور دام کشور و سهمیه استان به میزان ۵۰۰ تن تاکنون ۲۰۵ تن مرغ در سردخانه استان خریداری، منجمد و بسته بندی و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها کشتارگاه در استان فعال است و ظرفیت تونل انجماد آن محدود است در شبانه روز اکنون حدود ۱۰ تن مرغ بسته بندی و منجمد می شود که امیدواریم این میزان به ۱۵ تن در روز افزایش یابد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام ایلام افزود: مرغ خریداری شده به ازای هرکیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال خریداری ، کشتار و ذخیره سازی شده است.

پورسیابیدی از تامین اعتبار خرید مرغ به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: سردخانه پشتیبانی امور دام ظرفیت ذخیره سازی یک هزار تن دارد که در صورت نیاز مرغ بیشتری خریداری و ذخیره می شود.

وی هدف اصلی از ذخیره سازی گوشت مرغ را حمایت از تولیدکنندگان و مرغداران، تنظیم قیمت بازار، تثبیت قیمت مرغ و همچنین در راستای سیاست های دولت در حفظ اشتغال و حمایت از تولید برشمرد.

پورسیابیدی از خرید و تامین ۲ هزارو ۵۰۰ تن نهاده دامی به ارزش ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: با توجه به تفاهمات انجام شده این نهاده ها در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

حدود ۴۰۰ واحد مرغداری در استان وجود دارد که سالانه بیش از ۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و عرضه می کنند.

این در حالی است که ماه قبل به دلیل نوسان قیمت مرغ و عدم عرضه آن در بازار مشکلاتی در ایلام به وجود آمد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار