مدیرکل زندان‌های استان ایلام خبر داد ؛
مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: آمار ورودی زندانیان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های نظام قضایی است و باید این مهم با تعامل خوب و سازنده با مراجع قضایی استان عملیاتی شود.
کد خبر: ۷۵۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ 22 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالمجید کشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام  از اجرای طرح پابند الکترونیکی در استانایلام در سال 97 خبر داد و گفت: این طرح بخشی از قانون جدید مجازات های جایگزین و یا کاهش جمعیت کیفری است .

وی  افزود: تا کنون پابند الکترونیک برای 5 زندانی استان که شرایط آن را دارند نصب شده است.

کشوری یادآور شد : این طرح شامل زندانیانی می شود که مرتکب جرایم 5 و 8 شده اند که شدید نیست. همچنین در این طرح، فرد زندانی نباید از محدوده ای که قاضی پرونده مشخص کرده، بیرون برود و در صورت بیرون رفتن، به زندان بازگردانده می شود و باقی مانده محکومیت خود را در زندان سپری می کند.

وی بیان داشت : استان ایلام نسبت به جمعیت، درصد نفوذ جرم در آن بسیار پایین است، ایلام در بحث جرم مواد مخدر رتبه دوم و سرقت رتبه اول را دارد.

عبدالمجید کشوری عنوان داشت : ۳ درصد از جمعیت زندانیان ایلام را زنان تشکیل می‌دهند که عمده جرائم آنان مواد مخدر، سرقت و … است.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه کلیه خدمات پزشکی به زندانیان رایگان است، بیان داشت: سلامت جسمی زندانیان و توجه به این مقوله زمینه‌ساز بهداشت روحی و روانی زندانیان است و پرداختن به تقویت فعالیت‌های درمانی در حوزه‌های مختلف برای گروه‌های هدف، کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد.

وی ادامه ‌داد: آمار ورودی زندانیان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های نظام قضایی است و باید این مهم با تعامل خوب و سازنده با مراجع قضایی استان عملیاتی شود.

کشوری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ رشته فعال و متنوع فنی و حرفه‌ای اعم از صنایع دستی، کارگاه قالی‌بافی، کارگاه مکانیک و … در سطح زندان‌های استان فعال بوده و در این راستا ۵۳۰ زندانی سال گذشته مهارت کسب کرده و در پایان هر دوره برای کارآموزان گواهی معتبر مهارت، صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۹ زندانی جرایم غیرعمد شامل تصادفات، حوادث کاری، شبه عمد، بدهکاران مالی، مهریه و نفقه و … با بدهی ۸۰ میلیارد ریال آزاد شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های ایلام به پیشرفت ۷۵ درصدی زندان مرکزی در برخی بخش‌ها خبر داد و گفت: سال ۸۳ کلنگ زندان جدید مرکزی ایلام در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع به زمین زده شد که به دلیل عدم بودجه کافی فاز اول این پروژه هنوز افتتاح نشده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار