مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: در شهر ایلام ۲ زورخانه وجود دارد که سومین زورخانه به زودی در محله جانبازان با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 21 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام،بهروز حیدرزاده گفت: در شهر ایلام ۲ زورخانه وجود دارد که سومین زورخانه به زودی در محله جانبازان با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه شهرستان‌های ایلام فاقد سالن زورخانه هستند که تلاش می‌شود این مشکل برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: ورزشکاران رشته زورخانه‌ای شهرستان‌های ملکشاهی، چرداول، هلیلان و چوار با کمترین امکانات در سالن‌های ورزشی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: زمین سومین سالن زورخانه ایلام با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی ایلام فراهم شده که پیش‌بینی می‌شود با کمک استاندار و معاون سیاسی استانداری، خیرین، اصناف و بازاریان کار ساخت و ساز این مکان ورزشی به زودی آغاز شود.

به گفته حیدر زاده بیش از ۴۰۰ ورزشکار رشته زورخانه‌ای در سطح استان ایلام فعالیت می‌کنند.

ورزش‌های زورخانه‌ای نام دیگر ورزش‌های باستانی ایرانیان است. جایی که در آن به ورزش باستانی می‌پردازند زورخانه نام دارد هم چنین در زورخانه علاوه بر ورزش زورخانه‌ای کشتی پهلوانی نیز گرفته می‌شود. پروندهٔ ثبت جهانی آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده شد. آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار