شهردار آبدانان در گفتگو با تابناک ایلام:
شهردار آبدانان گفت: سیما و چهره شهر یکی از مهمترین ارکان شهر است که در برگیرنده خیابان ، ساختمان ها و همه آنچه که از ملزومات زندگی شهری است.
کد خبر: ۷۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 20 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ شاپور هادیزاده در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص  عملکرد شهرداری نسبت به سیمای شهر بیان داشت: سیما و چهره شهر یکی از مهمترین ارکان شهر است که در برگیرنده خیابان ، ساختمان ها و همه آنچه که از ملزومات زندگی شهری است.

وی افزود: بنابرین چنین مکانی بایستی محیطی چشم نواز ، دلپذیر و فضایی مناسب جهت آسایش و آرامش و امرار معاش شهروندان باشد لذا مدیریت شهری در راستای زیباسازی و انتظام شهری و براساس اهداف سه گانه زیباسازی ، هویت بخشی و خواناسازی محیط شهری اقداماتی در این راستا انجام داده است .

شهردار شهر آبدانان به اقدامات انجام شده  اشاره کرد و گفت:از جمله این اقدامات  به نصب بزرگترین پرچم بر بالای تپه ای مشرف به شهر که نماد و هویت شهر است ، احداث آبنما در مرکز شهر(میدان ولی عصر«عج»)با جلوه های ویژه که نشان می دهد زندگی در جریان است و در کنار اینها برداشتن بلوار خیابان شهید بهشتی و تعریض بعضی خیابانها به منظور تسهیل در رفت و آمد و ترمیم و بهسازی موزاییک فرش های پیاده رو ها اشاره کرد.

سایه بان هایی که سایه بر زیبایی شهر انداخته بودند

شاپور هادیزاده به دیگر اقدامات تغییری در سیمای شهر اشاره کرد و افزود: سیمای شهر آبدانان از زمان شکل گیری تا کنون تغییرات قابل ذکری از نظر مبلمان شهری به خود ندیده بود و بازار این شهر از نظر زیبایی و بافت شهری توسعه نیافته و یکی از ناهنجاری های آن سایه بانهایی بود که بر اثر عدم نظارت و مطابق میل کسبه با ورق های کهنه و با اشکال مختلف بر پیشانی مغازه ها بصورت ناشکیل سیمای شهر را ناخوشایند جلوه داده بودند .

وی بیان داشت : بر اساس مصوبه شورا و با کمک کسبه اقدام به جمع آوری سایه بان ها و نصب با طرح و الگوی شهرداری و با نظارت این نهاد انجام گیرد وی ادامه داد ابتدا در خیابان شهید مطهری این طرح اجرا و سپس در سایر خیابان ها ادامه خواهد یافت.

نهضت آسفالتی که به انقلاب منجر می شود

هادیزاده یکی از مهمترین مشکلات حاد شهر آبدانان را وضعیت نامناسب خیابان ها و آسفالت آنها دانست و گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهروندان وضعیت بد خیابان ها و از بین رفتن و مستهلک شدن آسفالت کف جاده ها بود.

وی افزود:  طی ادوار گذشته با شعار نهضت آسفالت فعالیت هایی انجام اما بنا به دلایلی این شعار محقق نشده بود.

شهردار شهر آبدانان  تصریح کرد: این دوره با تلاش اعضای شورا و پرسنل شهرداری و با برنامه ریزی صحیح مقرر شد به شعار نهضت آسفالت جامه عمل پوشیده و تمامی خرابی ها و چاله چوله های خیابان ها و کوچه های شهر را با روکش آسفالت پوشیده شوند.

وی خاطر نشان کرد: خیابان های اصلی مرکز شهر روکش آسفالت و خط کشی آن انجام گرفته و این نهضت تا روکش آسفالت تمامی محلات و کوچه ها ادامه خواهد داشت.

احداث بازارچه دستفروشان


این مقام شهرداری به دیگر اقدامات انجام گرفته اشاره و اظهار داشت: دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد در همه شهرها از معضلات اخلال در تردد و معابر عمومی هسنند، به همین خاطر شهرداری آبدانان با پیشنهاد شورا جهت رضایت مندی شهروندان و کاهش بار ترافیکی و نیز پاکسازی عاملین سد معبر بازارچه دستفروشان را در دستور کار قرار و کار احداث این بازارچه خاتمه و طی روزهای آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار آبدانان گفت :موارد فوق بخشی از کارهایی است که فقط در حفظ و زیباسازی شهر صورت گرفته اما کارهای دیگر از جمله احداث جاده سلامت ، احداث پل عابر بر روی رودخانه باقرصدر ، احداث جاده ساحلی هزاردر ، جدول گذاری و بهسازی جاده های بین محلات و سایر اقداماتی که در راستای جلب رضایت نسبی شهروندان انجام داده ایم./م

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار