استاندار ایلام گفت: اعتبار اولیه به میزان سه میلیارد ریال در گام اول برای مبارزه و مهار ملخ های صحرایی وارد شده به نوار مرزی استان ایلام در شهرستان دهلران تا پنجشنبه یا شنبه به حساب سازمان جهاد کشاورزی استان واریز می شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 20 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد بحران استان ایلام با محوریت حمله ملخ های مهاجم صحرایی به دهلران اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات تخصیصی سیل استان ایلام برای موضوع ملخ ها با توجه به اهمیت مساله جابجا و به حساب سازمان جهاد کشاورزی استان واریز می شود.

وی افزود: مبارزه با این ملخ ها با توجه به حجم بالای خسارت هایی که به اراضی ملی و کشاورزی وارد می کنند باید در اولویت و دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و همه دستگاه های مرتبط با موضوع قرار بگیرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به محدودیت منابع مالی و تجهیزاتی استان ایلام از رایزنی و گفت و گو با وزارت خانه های جهادکشاورزی، امور خارجه و ستاد بحران برای رسیدگی به مهار زودهنگام و به موقع ملخ های صحرایی بیابان های دهلران خبر داد.

وی همه دستگاه های استان ایلام را به همکاری با سازمان جهادکشاورزی در زمینه های مختلف چون تامین نیروی انسانی و ماشین های کمک فنردار مکلف کرد و به همه دستگاه های مرتبط با موضوع نیز دستور آماده باش و پایش لحظه ای مرز تا زمان مهار کامل ملخ ها داد.

وی با بیان اینکه هجوم ملخ ها یک افت و بلای طبیعی است، گفت: امسال به خاطر شرایط مناسب جوی، بارش های مطلوب باران، تراکم در رویش گیاهان و افزایش منابع آبی حوضچه ها و رودخانه ها به سمت ایران سرازیر شده اند و باید از طغیان آنها جلوگیری شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور همچون دیگر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله باید همه دستگاه ها و نهادها برای نابودی این ملخ ها و پاکسازی مناطق آلوده با هم بسیج شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار