رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:با توجه به شروع تعطیلات تابستانه و افزایش استفاده ازدوچرخه توسط کودکان ، والدین مراقب دوچرخه سواری فرزندان خود درمعابر عمومی باشند.
کد خبر: ۷۵۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 18 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ ابوالفضل کوهزادی اظهار داشت :یکی از تفریحات و سرگرمی مورد علاقه کودکان در فصل تابستان،دوچرخه سواری درفضاهای عمومی است که احتمال آسیب دیدگی کودکان را به دنبال خواهدداشت .

وی بایبان اینکه اکثر والدین تصور می کنندفرزندانشان از مهارت کافی برای کنترل و هدایت دوچرخه برخوردارهستنددرنتیجه نسبت به مراقبت از کودکان بی توجه می باشند، افزود :صرف داشتن مهارت عملی برای هدایت دوچرخه دلیلی برای مصون ماندن ازتصادف و افزایش ایمنی محسوب نمی شود.

سرهنگ کوهزادی بااشاره به اینکه کودکان صرف نظراز شرایط سنی درصورتیکه سواربردوچرخه باشند راننده محسوب شده و همانند سایر رانندگان ملزم به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است گفت:درصورتیکه براثر کوتاهی والدین ،حادثه ای ترافیکی برای کودک دوچرخه سوار درمعابرعمومی به وجود آیدبرابرمقررات جاری، والد قصورکننده حسب مورد دارای مسولیت مدنی و کیفری بوده و بایستی درمراجع قضائی پاسخگوباشد.

این مقام مسول خاطرنشان کرد: کودکان به دلیل دارابودن شرایط خاص جسمی و روحی درهنگام تردد درمعابرعمومی و خیابان ها همواره با مخاطرات جدی از جمله تصادف مواجه اندکه می طلبد والدین به ویژه دراین ایام مراقبت های لازم ازکودکان خود را به عمل آورند.

وی در رابطه ویژگی های فنی و تجهیزاتی دوچرخه مورداستفاده کودکان گفت : دوچرخه باید متناسب با قد کودک بوده و دارای تجهیزاتی از قبیل ترمز های سالم و آماده به کار و همچنین بوق جهت اعلام هشدار به دیگران باشد.

رییس پلیس راهوراستان درادامه یادآورشد: برابرتجزیه و تحلیل آمارها، 10درصد متوفیان سال گذشته حوادث رانندگی در معابردرونشهری استان مربوط به کودکان زیر9سال بوده است.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی در پایان با تاکید براینکه معابرعمومی و خیابان ها به هیچ وجه محل مناسبی برای مانوردوچرخه سواری کودکان نیست از والدین خواست حتی المقدر از فضای محصور و بسته و سایر محلات نظیر پارک ها و بوستان ها که تردد وسایل نقلیه درآن صورت نمی گیردبرای دوچرخه سواری کودکان استفاده کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار