مدیرجهادکشاورزی آبدانان؛
مدیرجهادکشاورزی شهرستان آبدانان به مناسبت فرارسیدن هفته جهاکشاورزی ضمن تبریک این مناسبت به همه تلاشگران عرصه تولید دربخش های مختلف کشاورزی گفت :در سال جاری بالغ بر ۱۷/۵ میلیارد تومان در بخشهای مختلف حوزه کشاورزی هزینه شده است.
کد خبر: ۷۵۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 15 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس پیری اظهار داشت: قریب به ۷ میلیارد تومان ازمبلغ فوق برای اجرای طرحهای دام وطیور ، مکانیزاسیون ، باغبانی و مشاغل خانگی و... در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و همچنین ۱۰/۵ میلیارد توان دیگر نیز از اعتبارات ملی و استانی صرف اجرای پروژه های آب وخاک وبویژه سیستم های آبیاری تحت فشاردربخش کلات مورموری گردیده است.

وی به فصل برداشت و مشکلات پیش آمده اشاره کرد و گفت: امسال به سبب همزمانی فصل برداشت با سایر نقاط دیگر و داشتن قرارداد کمباین داران و نیز سنگلاخی بودن منطقه و گرانی قطعات ، لاستیک و غیره کمباین داران را از فعالیت در منطقه مجاب میکرد.

پیری افزود: جهاد کشاورزی با کمک دادستان شهرستان و نیروهای نظامی تلاش شبانه روزی خود را در جهت ممانعت خروج کمباین داران از شهرستان به عمل آورده ولی تاکنون کار برداشت بخشهای از شهرستان هنوز به اتمام نرسیده و دلیل آن استفاده اکثر کشاورزان از کمباین کاه کوب بوده و باتوجه عملکرد بسیار ضعیف این نوع کمباین ها موضوع برداشت به درازا کشید.

وی خاطر نشان کرد: هنوز مشکلاتی در این خصوص وجود دارد لذا توصیه ما به کشاورزان این است که باتوجه به مخاطرات مختلف از جمله خطر آتش سوزی کاربرداشت را باکمباین های معمولی که سریعتر عمل میکنند انجام دهند و این امر را به تاخیر نیاندازند‌.

این مقام مسئول از حسن اعتماد و همکاری کشاورزان شهرستان درخصوص تحویل گندم مازاد خود به مراکز خرید تقدیر و اظهار داشت: تاکنون ۲۸۰۰۰ تن گندم توسط شرکت بازرگانی و غله خریداری که بخشی از بهای آن پرداخت شده و تلاش و دغدغه مسئولین مربوطه پرداخت به موقع طلب کشادرزان عزیز میباشد.

وی نقبی به کشتارگاه شهرستان زد و گفت: کشتارگاه صنعتی دام و طیور یکی از نیازهای شهرستان بود که در سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با کمک بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال پایدار کلنگزنی شد اما بنا به دلیل نبود سرمایه و عدم توانایی مالی سرمایه گذار و فرسایشی شدن پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد متوقف شده است.

پیری اضافه کرد :جلسات متعددی با حضور معاون وزیر کشور ، استاندار و سایر مسئولین استانی و نیز مدیرعامل کشتارگاه برگزار گردیده که متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده وبا این روند امیدی به اجرا و ادامه کار وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به ورود پیمانکاران سد ورگر و ایستگاه پمپاژ شهرک هزارانی به شهرستان و تجهیز کارگاه و باهمکاری و همراهی کشاورزان این مناطق شاهد شروع بکار و مراحل اجرای این پروژ ه های مهم باشیم.

خبرنگار آبدانان _بهروز مردانی

برچسب ها: کشاورزی ، کمپاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار