مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از راه‌اندازی «موسسه داد پزشک» در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 14 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی علیزاده گفت: پزشکی قانونی سازمانی است که در راستای اجرای عدالت پرونده‌های که از سوی مقام محترم قضایی به پزشکی قانونی جهت کارشناسی ارجاع می‌شود با داشتن پرسنل متخصص در کوتاه‌ترین زمان بررسی و کارشناسی می‌شود که یکی از این موارد مشخص کردن علت تامه مرگ است.

وی افزود: در سال‌های گذشته همه اجساد باید از طریق سازمان پزشکی قانونی معاینه و کالبدگشایی می‌شدند و سپس برای اجساد جواز دفن صادر می‌شد و هزینه‌های زیادی در بحث اقتصادی و مدت زمان برای سازمان در بر داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام خاطر‌نشان کرد: با راه‌اندازی موسسه دادپزشک زیر نظر کارشناسان متخصص پزشکی قانونی اجسادی که با کهولت سن یا بیماری خاص فوت می‌شوند و بستگان متوفی از نحوه فوت آنان شاکی نیستند با بررسی مستندات در کوتاه‌ترین زمان برای این دسته از اجساد جواز دفن از طریق دادپزشک صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه پاتولوژی قانونی برای اولین بار در مرکز استان راه‌اندازی شده است تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار و خرید و تجهیز آزمایشگاه سم شناسی به دستگاه‌های تخصصی از قببل GCMS و یا HPLC آزمایشگاه سم شناسی راه‌اندازی خواهد شد و از ارسال نمونه‌های سم شناسی جهت آزمایش به استان‌های همجوار بی‌نیاز خواهیم شد.

به گفته‌ی علیزاده مهاجر از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳ هزار نفر جهت دریافت خدمات به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار