مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از ثبت ۳۰۰ گونه جانوری مهره دار در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 13 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛اسدالله هاشمی اظهار داشت: امروزه نقش محیط زیست سالم در رونق گردشگری و توسعه پایدار نقشی انکار ناپذیر است، اما تهدیدات زیست محیطی از قبیل پسماندهای شهری، گرد و غبار و آتش سوزی از جمله مواردی هستند که اگر برای آنها چاره ای اندیشیده نشود محیط زیست را با چالش جدی مواجه خواهند کرد.

وی افزود: تولید روزانه ۷۰۰ تن پسماند خانگی در سطح استان زنگ خطری برای منابع آب، خاک و هوای استان است.

وی افزود: همراهی و همگامی مردم استان برای حفظ محیط زیست بسیار عالی است، همه ما موظف و مسئول هستیم که به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه های اساسی آن کاهش تولید پسماندها است، راه دیگر حفظ جنگل ها را جدی بگیریم چراکه که جنگل ها منابعی هستند که تولید آب و خاک برای انسان دارند.

هاشمی از آخرین وضعیت زیست محیطی استان و همچنین رها سازی گوزن زرد ایرانی در منطقه مانشت شهر ایلام خبر داد و عنوان کرد: بالغ بر ۳۰۰ گونه مهره دار جانوری در زیست گاه های استان ثبت شده که این ارزش بسیار بالایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام عنوان کرد: حدود ۱۷ درصد تنوع زیستی جانوری کشور در استان وجود دارد.

وی افزود: با کمک، مشارکت و نیز همراهی مردم برنامه ای داریم که گوزن های زرد ایرانی را در طبیعت استان و خارج از قفس راهاسازی کنیم، از مردم درخواست می کنیم در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا این گونه های زیبای جانوری و در معرض خطر انقراض بتواند در جنگل های استان زندگی کند.

وی ادامه داد: حدود یک هزار گونه گیاهی نیز در مناطق استان ایلام وجود دارد.

وی بیان داشت: از گستره دو میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است که بیش از هفت درصد مساحت کل استان است.

هاشمی اظهار داشت: این عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار