معاون فرماندار چرداول؛
معاون فرماندار چرداول گفت: پیشگیری و توسعه مهارت های اجتماعی دو رکن مهم در کاهش آسیب در سطوح مختلف جامعه است.
کد خبر: ۷۵۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 12 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  یاسر مامی  در جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی این شهرستان افزود: آموزش و مهارت‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی یک ضرورت است و باید برنامه‌های برای مقابله با ترک تحصیلی دانش آموزان بویژه دختر و ازدواج‌های زود در مناطق محروم در دستور کار این شورا قرار گیرد.

وی ارتقای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان چرداول؛ وجود تعامل مناسب اجتماعی، فرهنگی و فراهم کردن بسترهای لازم جهت مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی را از اولویت‌ها و اهداف مهم کار گروه اجتماعی برشمرد.

مامی ایجاد فاصله بین والدین و فرزندان را یک زنگ خطر دانست و تاکید کرد: ارتباط‌های مناسب بین اعضای خانواده‌ها و کاهش فاصله بین پدر و مادر و فرزندان و افزایش مناسبات اجتماعی و عوامل عاطفی و اخلاقی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی تأثیر گذار دارد.

معاون فرمانداری شهرستان چرداول یادآور شد: تقویت اعتقادات دینی در خانواده‌ها بویژه از بدو تولد در بین فرزندان و بکار بردن آموزه‌های دینی توسط والدین و الگو گیری فرزندان عاملی مهم در تقویت مناسبات اجتماعی و جلوگیری از خیلی از آسیب‌های اجتماعی است.

مامی با ذکر این نکته که جامعه درگیر هنجارها و آسیب‌های اجتماعی است اضافه کرد: باید از فوران آتش فشان این آسیب‌ها در خانواده‌ها و جامعه جلوگیری کرد و با ارائه راهکارهای عملی و علمی و تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در جامعه از رشد آن جلوگیری کرد.

وی خواستار ایجاد برنامه‌های شاد و نشاط آور اجتماعی؛ ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه، برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی و همگانی و مشارکت و حضور فعال سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شد.

مامی اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۲۰ سمن در شهرستان چرداول در حوزه‌های مختلف فرهنگی؛ ورزشی، اجتماعی، مذهبی و خیرخواهانه فعالیت دارند و با مشارکت این سمن‌ها و نهادهای فرهنگی برنامه‌های شاخصی حتماً در شهرستان باید اجرا شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار