مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در شبانه روز 700 تن پسماند در استان تولید می شود که بالاترین میزان تولید پسماند در استان مربوط شهر ایلام است.
کد خبر: ۷۵۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 12 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسدالله هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت : یکی از سیاست‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ترغیب مردم به مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های زیست محیطی است که این مشارکت و حضور در برنامه‌ها عاملی برای حفظ عرصه‌های طبیعی توسط خود مردم است.

وی یادآور شد: همچنین از دیگر اهداف سازمان توجه به مقوله فرهنگ سازی های زیست محیطی در بین عامه مردم به ویژه هنجارشکنان و متخلفان حوزه محیط زیست به جای برخورد قهری و قضائی است تا مردم و به ویژه مختلفان با این رویکرد جدید جذب و جلب برنامه‌های زیست محیطی شوند.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: 57محیط بان در استان  مشغول فعالیت هستند  وکه هر محیط بان  2 نیم هکتار از مناطق  تحت پوشش  محیط زیست استان را پایش می کند .

وی یادآور شد : وضعیت تولید پسماند در استان مطلوب نیست و  در شبانه  روز 700 تن پسماند در استان تولید می شود که بالاترین میزان تولید پسماند در استان مربوط شهر ایلام است.
 
هاشمی افزود: هرچند در استان ایلام صنایع بزرگ آلاینده وجود ندارد اما وجود پسماندهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی و نیز نخاله‌های ساختمانی به معضلی مهم برای سلامت محیط زیست انسانی، جانوری، گیاهی و منابع آب و خاک استان ایلام تبدیل شده است.
 
مدیرکل محیط زیست استان گفت: یکی  برنامه شاخص این اداره کل در ایلام رساندن مناطق تحت مدیریت حفاظی  محیط زیست استان از 7/01 درصد به 10 درصد در آینده نزدیک می باشد. 

وی با اشاره به اینکه استان ایلام فاقد پاسگاه محیط بانی است افزود: در کنار فرهنگسازی، ایجاد پاسگاه‌های محیط بانی در عرصه‌های طبیعی تحت حفاظت از ضرورت‌های اصلی زیبستگاه های استان ایلام است که ایجاد این پاسگاه‌ها به تخصیص اعتبار از سوی مسئولان استان نیاز دارد.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت محیط زیست استان ایلام چندان مساعد و مطلوب نیست، گفت: باید با فرهنگ سازی و آموزش‌های درست و کاربردی مردم را به سمت حفاظت و حراست از محیط زیست و جمیعت جانوری و گیاهی سوق داد .

وی یادآور شد: سایت گوزن زرد ایلام یکی از موفق ترین سایت های کشور است کهدبرای اول بار در کشور بحث آزاد سازی گوزن زرد در محیط حفاظت شده استان مطرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در راستای اموزش های پایدار زیست محیطی، کارشناسان ادار ه کل حفاظت محیط زیست در سراسر استان ایلام با همکاری آموزش و پرورش، اولیای مدارس و مهدهای کودک به طور متناوب آموزش‌های زیست محیطی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند تا از پایه این نسل‌های نوپا با مقوله محیط زیست و اهمیت ان آشنا شوند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار