رئیس پلیس راه ایلام
رئیس پلیس راه ایلام از توقیف ادوات کشاورزی متخلف در محورهای برون شهری استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 11 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی به ویژه کمباین ها همزمان با فصل برداشت محصولات و به منظور پیشگیری از تصادفات دلخراش رانندگی به تمامی تیمهای گشتی پلیس راه ابلاغ شده که با رانندگان این دسته از وسایل نقلیه که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند برخورد کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضاً مشاهده می شود برخی از رانندگان کمباین ها نسبت به حرکت درآوردن وسیله نقلیه خود بدون علائم و تجهیزات ایمنی و با تیغه های برش در سطح جاده ها اقدام می کنند و این اقدام بسیار خطرناک بوده و در صورت برخورد با وسایل نقلیه موجب مجروح و یا کشته شدن رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه مقابل می شود.

وی ادامه داد: تمامی ماشین های کشاورزی برابر ماده ۳۹ آیین نامه ایمنی ماشین ها و ادوات کشاورزی ملزم به نصب علائم هشداردهنده، چراغ های روشنایی و چراغ های گردان احتیاط جهت تردد در سطح جاده ها هستند.

سرهنگ همتی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۰۰ دستگاه از ادوات کشاورزی استان با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با نصب شبرنگ و علائم هشداردهنده به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی نمایان سازی شده اند./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار