رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام ؛
رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام از تعمیر اساسی و راه اندازي توربوژنراتور 25 مگاواتی پالايشگاه گاز ايلام در سال جاری توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی این توربین امکان بهره برداری 100 درصدی از ظرفیت تولید برق نیروگاه این پالایشگاه پس از حدود چهار سال مجددا محقق گردید.
کد خبر: ۷۵۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 11 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهندس مسعود مرشدی با اشاره به اینکه توان نامی نیروگاه این پالایشگاه با برخورداری از سه دستگاه توربوژنراتور حدود 75 مگاوات است،افزود: هدف اصلی از احداث این نیروگاه تامین برق مصرفی پالایشگاه بوده ولی با توجه به ظرفیت مازاد نیروگاه، در فصل تابستان و نیز سایر مواقع حسب اعلام نیاز مدیریت شبکه برق کشور به تامین بخشی از کسری برق شبکه استان کمک های شایانی نموده است.

وی اظهار داشت: توربين شماره يك پالايشگاه گاز ايلام كه بر اثر اشكال در سيستم روغن كاري از حدود چهار سال قبل دچار خرابي شده و نیاز به تعمیرات اساسي داشت با سياست گذاري مناسب در فرایند برون سپاري به شركتهاي داخلی متخصص و حائز صلاحیت در زمینه تعمیرات تجهیزات دوار واگذار گردید.

وی تصریح کرد: اين توربين از نوع فريم 5 ساخت شركت GE آمریکا و با توان نامي 25 مگاوات مي باشد كه تعميرات آن در داخل کشور و در عین حال تامين و رفع اشکال تمامی قطعات آسیب دیده توسط شرکت های توانمند داخلی از اهميت ويژه اي برخوردار بود.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام به بخش های آسیب دیده مجموعه این توربين اشاره و تصریح کرد:خرابي ياتاقانهاي تراست و ژورنال توربين و گيربكس، آسیب بخش هایی از روتور و تیپ پره هاي ثابت و متحرك كمپرسور محوری، تنها بخشی از مشکلات و خرابی این توربین بود که همگی توسط متخصصان داخلی ،مرتفع گردید.

مهندس مرشدی به اقدامات مهم انجام شده برای رفع اشكال توربين اشاره و خاطرنشان کرد: انجام عمليات حرارتي و ترميم و تعمیر بخش های آسیب دیده روتور، ساخت و بابیت ریزی ياتاقانها، بالانس سرعت بالاي مجموعه روتور در محل كارگاه شركتهاي متخصص داخلي و رفع اشكال ارتعاشات توربين پس از نصب روتور از جمله مهمترین آیتم های تعمیراتی قابل توجه این توربین بوده است.

مهندس مرشدی با اشاره به اینکه بومی سازی قطعات یدکی مورد نیاز پالایشگاه گاز ایلام بخصوص در بخش تجهیزات حساس از سیاست های مسئولان این شرکت است،گفت: پالایشگاه ایلام تلاش می کند در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه ای فراهم کند تا از اتکا به خارج از كشور در زمینه تامین و ساخت قطعات کاسته شده که در اين راستا تعدادي از قطعات مهم مورد نیاز در تعمیرات اساسی این توربين در داخل كشور و با بکارگیری ظرفیت های موجود شرکت های تولید کننده داخلی طراحی و ساخته شود.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز گفت: خوشبختانه، با انجام تعمیرات اساسی توربین گازی مذکور در مدت یک ونیم سال و تحت نظارت كامل متخصصان این شرکت در ارديبهشت ماه سال جاری و پس از گذراندن تست های عملیاتی، این تجهیز حساس با موفقيت در مدار توليد قرار گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار