امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نکته حائز اهمیت اینکه مردم، بهره برداران و مسئولان باید به درک درستی از استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های طبیعت برسند تا داشته‌های زیست محیطی از گزند آسیب و تخریب در امان بمانند.
کد خبر: ۷۵۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار  اظهار داشت: باید عامه مردم از سطوح مختلف انس به طبیعت، حراست از انفال و مراقبت از عرصه‌های گیاهی و جانوری را به عنوان یک وظیفه همگانی تلقی کنند.

وی افزود: البته در سال‌های اخیر رویکرد مردم نسبت به طبیعت تغییرات مثبتی داشته که کاهش شکار وحوش، کاهش قطع یا تخریب درختان و طبیعت، مشارکت در مهار آتش، و … از جمله مصادیق بارز اهمیت سلامت و حفظ طبیعت از سوی مردم است.

کریمی تبار یادآور شد: نکته حائز اهمیت اینکه مردم، بهره برداران و مسئولان باید به درک درستی از استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های طبیعت برسند تا داشته‌های زیست محیطی از گزند آسیب و تخریب در امان بمانند.

وی گفت: با توجه به اینکه استان ایلام در ماه‌های گرم سال پتانسیل آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی را دارد باید مردم و مسئولان نسبت به این موضوع حساسیت‌های لازم را داشته باشند و در هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی نکات ایمنی چون خاموش کردن آتش پس از مراجعت به منزل را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که منجر به آتش سوزی عرصه‌ها می‌شود سهل انگاری‌های عامل انسانی است از جمله رها کردن فیلتر روشن سیگار یا استعمال دخانیات توسط معتادان در دامان طبیعت که این موارد منتج به بروز آتش در طبیعت می‌شود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار