اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان در بالای برج یک هتل ۵۵ طبقه در لندن ساخته خواهد شد. این استخر ۶۰۰۰۰۰ لیتری در نوع خود بی همتا است و شناگران آن از طریق مارپیچی که در زیر استخر قرار دارند وارد آب می‌شوند. طرح اولیه این استخر مورد تایید قرار گرفته است، ولی هنوز تمام شرکاء و پیمان‌کاران باهم به توافق نرسیده‌اند و در صورت حصول توافق تمامی طرفین پروژه آغاز ساخت این استخر در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 09 June 2019
این استخر از هر زاویه ظاهری جذاب دارد و دیوار‌های چار طرف استخر و کف آن کاملا شفاف و شناگران می‌توانند در حین شنا کردن دیدی کامل از اطراف و زیر خود داشته باشند. با چنین ویژگی شناگران حاضر ار اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان از دید افق و منظره‌ای وسیع از لندن لذت می‌برند. دیوار‌های این استخر از جنس اکریلیک با فناوری خاص ساخته شده‌اند تا در نور‌های گرم آفتابی از بالا رفتن بیش از حد دمای آب جلوگیری کنند. هم‌چنین سیستم‌های هوشمند هتل از طریق سنسور‌های کار گذاشته شده در استخر به طور دائم سرعت باد و همه عوامل کیفی آب استخر را چک می‌کند تا از بروز هرگونه خطر جلوگیری شود.
 


وارد شدن و خارج شدن از این استخر شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است. بر اساس آنچه طراحان اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان طراحی کرده‌اند، شناگر باید از یک مسیر مارپیچ موجود در کف اسخر وارد و خارج شود. یکی از دلیل تبیعه چنین شکلی از مسیر فراهم نمودن ایمنی کامل شناگران است زیر در مرتفع‌ترین نطقه یک هتل ۵۵ طبقه خروج از هر طرف دیواره بسیار خطرناک است و امکان به وجود آمدن آسیب‌های بسیار جدی وجود دارد.

در شهر لندن به طور متوسط ۱۰۶ روز در سال باران می‌بارد به همین رو دیگر نگرانی سازندگان استخر بالا آمدن و آلوده شدن آب بر اساس باران بیش از حد است. سیستم تنظیم کننده ارتفاع آب با اندازه گیری متوالی ارتفاع آب، در صورت بیشتر شدن ارتفاع از حد مجاز دریچه‌های مخصوصی را باز و ارتفاع آب را تنظیم می‌کند./م 
باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار