نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه ایلام قطب اصلی تولید نفت و گاز در غرب کشور است، گفت: فاز دوم توسعه پالایشگاه ایلام به زودی آغاز می شود.
کد خبر: ۷۵۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 09 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلام امینی  اظهار داشت: ایلام یکی از استان‌های نفت خیز کشور است به طوری که ۹۰ درصد مواد نفتی و گازی و میعانات در غرب کشور در استان ایلام تولید می‌شود.

وی ادامه داد: از بیجار تا بانکول و کبیرکوه مخازن زیادی از نظر گاز ترش و شیرین وجود دارد.

وی افزود: مسئولان کشوری هم اعتقاد دارند که گاز فراوانی در استان ایلام وجود دارد و همین امر منجر به این شد که موسسه لرزه نگاری برای اکتشاف گاز در استان ایلام ایجاد و شروع به فعالیت کند.

امینی بیان داشت: پایگاه اولیه این موسسه در ایوان است که در آینده نزدیک همزمان با سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی و رسماً شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوراک پتروشیمی ایلام از پالایشگاه گاز و خوراک پالایشگاه گاز از ۵ چاه که در منطقه تنگه بیجار تغذیه می‌شود، گازی که تولید می‌شود در آینده خوراک پتروشیمی ایلام را نمی‌تواند تامین کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: با رایزنی هایی که با وزیر نفت داشتیم، ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه چاه‌های بیجار گذاشته شده که دو چاه آن حفاری شد و هم اکنون در حفاری چاه سوم هستند.

وی عنوان کرد: همچنین با پیگیری‌هایی که در خصوص توسعه پالایشگاه گاز انجام شده به زودی فاز دوم توسعه پالایشگاه ایلام آغاز خواهد شد./م
مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار