تغییر مدیریت اجرایی استان وسبک مدیریتی آنان فرصتی در اختیار مخالفین نماینده قرار داد تا از طریق تشدید مخالفتها با وی ،مسیر جدید را برای رسیدن به مناصب مدیریتی محک بزنند ،اما ضرورت تایید گزینه های معرفی شده از سوی نماینده همراه دولت که از قضا ریاست ستاد دولت مستقر در استان را در اختیار داشت ،به مانعی بزرگ برای تحقق آمال مدیریتی سیاسیون جویای نام ومقام تبدیل شد.
کد خبر: ۷۵۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 04 June 2019

تابناک ایلام::از روزی که جلال میرزایی توانست با حمایت اصلاح طلبان استان راه  بهارستان را در پیش گرفته  وردای وکالت مردم استان را به دوش اندازد ،موضوع انتصاب همفکران ،سیاسیون همراه ونزدیکان فعال در ستاد انتخاباتی به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است.

سیاسیون همفکر جویای پست از همان سالهای آغازین بدلیل عدم رسیدن به مناصب مدیریتی مورد انتظار،از  راه خود را از این نماینده جدا کرده وساز مخالفت ،تخریب وتضعیف وی در فضای مجازی وحقیقی استان را کوک نمودند.

البته صرفنظر از نقدهایی که بر شیوه عمل و رفتار میرزایی در کسوت وکالت مردم استان وارد است،اما تمرکز وی بر مسایل ملی بعنوان مطمئن ترین راه برای رفع چالش ها وموانع  توسعه ای ،عدم پرداختن به مسایل قومی و عدم مداخله و ورود به حوزه انتصابات ،بعنوان درست ترین راه در مسیر وظایف واقعی نمایندگی ،به عامل بروز شکل گیری نارضایتی ها وانتقادات از این نماینده تبدیل شد.

تغییر تیم مدیریت اجرایی وآغاز سبک مدیریتی جدید دراستان، فرصتی پیش روی  مخالفین نماینده قرار داد تا از طریق تشدید مخالفتها با وی ،مسیر جدیدی را برای رسیدن به مناصب مدیریتی محک بزنند ،اما ضرورت جلب همراهی و تعامل نمایندگان مجلس با گزینه های معرفی شده ،خاصه نماینده همراه دولت که از قضا ریاست ستاد دولت مستقر در استان را در اختیار داشت ،در ظرف موانع تعریف شده در راستای تحقق آمال مدیریتی سیاسیون جویای نام ومقام قرار گرفت.

ازآنجاییکه استاندار بعنوان نماینده دولت، مسئولیت تام وخاص تعیین مدیران وهمکاران خود را عهده دار بوده و نماینده مجلس هم با بهره مندی از بازوی نظارتی ،از وظیفه نظارت  بر روند انتصابات  وکمک ومشورت دهی به استاندار در تحقق این مقوله برخوردار است  ،لزوم تعامل این دو رکن مهم  قدرت امری اجتناب ناپذیر بوده وهمراهی وهمدلی آنان با همدیگر می تواند زمینه ساز اتفاقات بسیاری خوبی برای استان ،مخصوصا در حوزه انتصاب مدیران دستگاههای اجرایی باشد.

این درحالیست که طبق قانون ،انتخاب وانتصاب مدیران دستگاههای اجرایی درحوزه اختیارات  استاندار بعنوان نماینده عالی دولت دراستان قرار داشته ،اما براساس یک سنت سیاسی نادرست ،بسیاری از سیاسیون وفعالین ستادهای انتخاباتی ،این مسئولیت را در حوزه وظایف نمایندگی تعریف کرده اند. شاید شکل گیری گلایه ها و مخالفت سیاسیون جویای منصب با نمایندگان از همین درک نادرست از وظایف نمایندگی نشات گرفته است. 

به هرحال ،امروز" عبدالصاحب ناصری" یکی از سیاسیون اصلاح طلب وصاحب نام استان که تلاش نافرجام  برای رسیدن به مناصب مدیریتی سیاسی واجرایی (فرمانداری مهران تامدیریت آموزش وپرورش شهرستان ایلام و مدیرکلی آموزش وپرورش استان ) را درکارنامه خود دارد ،با چندسال سابقه سیاسی وفرهنگی و با حمایت صرف وحکم استاندار ایلام بر کرسی یک شرکت اقتصادی به نام منطقه ویژه اقتصادی مهران تکیه زد ،تا پس از سه سال ناکامی در رسیدن به مناصب مدیریتی بتواند به ساحل آرامش فکری دست یابد.

بی شک تدام انتصاب سیاسیونی نظیر مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی مهران آخرین انتصاب از این دست نخواهد بود،چرا که با  اجماع بر سر انتصاب " اقبال اسماعیلی" دیگر چهره سیاسی اصلاح طلب برای تکیه بر صندلی مدیرعاملی شهرک های صنعتی استان، مشی جدید انتصاب سیاسیون بر مصادر مدیریت اقتصادی استان تکرار خواهد شد .چهره ای سیاسی که از سه سال پیش تیر تلاش هایش برای رسیدن به مدیرعاملی مخابرات استان هرباره به سنگ خورده است.

حال باید منتظر ماند ودید که در ادامه راه ،رسیدن برخی اصلاح طلبان به مناصب مدیریتی تا چه اندازه فضای سیاسی استان آرامش نسبی  را تجربه و از تقابل ها و دو قطبی های مضر به حال استان کم خواهد کرد.البته مدیران استان وتصمیم گیران این حوزه، تناسب واگذاری مناصب اقتصادی وتخصصی استان  به افراد صرفا سیاسی با کارکرد ،سابقه وتحصیلات کاملا بی ارتباط را چکونه توجیه خواهند کرد!

مخلص کلام اینکه تیم رسانه ای تابناک ایلام ،انتصاب این دو چهره سیاسی را در مناصب مدیریتی جدید به فال نیک گرفته وآن را در مسیر ایجاد تعامل و همگرایی به نفع استان معنا ومفهوم نموده وبرای آقایان " عبدالصاحب ناصری " و " اقبال اسماعیلی" موفقیت آرزو دارد. انتظار این است این جایگاههای مدیریتی سنگری برای خدمت بیشتر به مردم استان وسرعت گرفتن توسعه همه جانبه استان قلمداد شود ،نه مکانی  برای تثبیت اهداف سیاسی وباندی!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
France
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
ضمن تشکر از جناب اسدی به خاطر مطالب ارزنده ایشان در تحلیل وقایع استان برادر ارجمندم اصلاح طلبی کدام است و اصول گرایی منی چند جنگ در این استان و بازیگران قدرت در این استان محروم وتهران نشین فقط بر سر قدرت است نیمه تاریک قدرت وحب نفس بیداد میکند وجالی اینجاست وقتی به نسبت خانوادگی این عزیزان تشنه خدمت به محرومان نگاه میکنی نسبتهای فامیلی مثل دم خروس میزند بیرون اگه قصد خدمت بود به این شهر وشهرستان ها نگاهی بکنید تا صورت سیلی خورده از تورم و گرانی وبد بختی ملت را این اقایان ببینند وشاید در تنهاییشان از خود وعملکردشان خجالت بکشند حالا این اقای اسماعیلی یا ان جناب ناصری چه فرقی میکند وقتی قصد تصاحب قدرت است نه خدمت به مردم (اقایان سیاسیون وجناب استاندار وهمفرانش مردم محروم و شهید داده و ولایی استان را در یابید)
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
برادر اسدی خودت خوب میدانی که اینطور نیست !!

مخلص کلام ! اینکه مگر منطقه ویژه مهران چه دارد جز تابلوی کوچک زنگ زده که سالهاست مورد تمسخر این و ان قرار گرفته و حتی در این تابناک نیز گاها مورد نقد.....


واما بعد ...موقع ایام انتخابات نزدیک میشود و جناب ناصری یحتمل مزاحم بعضی ها....

خواستند سرش را به همان تابلو زنگ زده گرم کنند و وقتش را در مسیر ایلام به مهران صرف کنند تا بزرگوان ! با اعصابی راحت به رتق و فتق امور بپردازند....

منطقه ویژه جز عنوانی پر طمطراق هیجی ندارد ،هیچی...

اینا اگر میخواستند پست بدهند جاهای دیگر،....

وشاید سرنوشت ناصری این باشد که .....
الله اعلم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
ایلام در مسیر توسعه !! جوانان استان نا امید نباشن ، اینجا با مدرک دینی و عربی هم میشه مدیرعامل یه سازمان اقتصادی شد !
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
بازی با مردم و جوانان بیکار به نام اصلاح طلبی خوراک این افراد است .
امثال آقای ناصری و دیگرانی که با نام اصلاح طلبی به دنبال کسب متصب و قدرت هستند بزرگترین موانع اصلاح طلبی و توسعه ایلام هستند
احمدی
|
United States
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
شناختی از اسماعیلی ندارم و نظری هم ندارم اما به عنوان یک فرهنگی باید بگویم حق ناصری بیش از این هاست. زمانی نیروهای درجه چندم به مدیرکلی میرسند حق افراد توانمندی همچون ناصری است که به بالاتر از این مدیرعاملی منصوب شوند. خدا میداند می بایست به مدیرکلی آ،پ میرسید ولی رانت موجود و استاندار ضعیف و نمایندگان تحلیلگر اوضاع و حاشیه های سنگین وزن جلال خان مانع این حق مسلم شدند تا همچنان ضعیف ها ماندگار باشند و قوی های یا گوشه نشین و یا خارج از آ،پ باشند. خدا بزرگ است اما جواب این اتفاقات بزودی داده میشه تا هم استاندار و هم میرزایی بفهمند چوب خدا صدا ندارد.
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
آقای سلیمانی دشتکی داره باایلام چکارمیکنه به سفارش تهران نشینها یه خانواده خاص رودرمناصب استانی حاکم کرده تابرای انتخابات مجلس نقشه بکشن اینم ازانتصاباتشون آقای ناصری بهترین آدم ولی آخه لیسانس الهیات وجای اقتصادی چراآموزش وپرورش نه.....
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
ایها الناس اگر منطقه ویژه چیزی داشت مطمئن باشید به ناصری نمی دادنش...

وچون هیچ کاری در منطقه ویژه انجام نمیشه پس دیگر به مدرک گیر ندید ..

فقط خواستند ناصری را از انتخابات و ستاد ها دور کنند ،فقط همین
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
در صداقت و پاکدستی وسلامت جناب ناصری شک نکنید ایشان فردی است صریح الهجه ورک که هیچگاه دنبال پست نبوده وبسیار از افراد از نردبان ایشان به جایی رسیده اند بی شک این جایگاه برای ایشان بسیار نازل هست ضمنا شک نکنید که هر پست وجایگاهی به ایشان بدهند قطعا و همان ناصری صادق و نترس است . واین دنیا ودنیای اخرت خود رانحواهد فروخت
منتظران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
در جواب آن عزیزی که مدرک دینی عربی ناصری را جلوه نموده اند ایشان مدرک فوق دیپلم دینی عربی در سال 1360 اخذ نموده اند ا جهت اطلاع در آن زمان هر کسی نمی توانست به دانشگاه را پیدا کنه ضمنا ایشان اکنون یک حقوق دان هستند. بعدش کسی نمیگه میزایی چطور از کرمان امد وشد وکیل الدوله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
سران اصلاحات استان دارند آخرین امتیازات خودشون رو از دولت روحانی میگیرن . آقای اسماعیلی بالاخره بعد از 6 سال نلاش برای پست به هدف خود رسید . جالب است ایشان دبیر حزب اعتدال و توسعه ایلام هستند . اما حزب ایشان با آغاز دولت روحانی شعار اصلاح طلبی سر داد و قبل از آن ، یک حزب مستقل بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
یادش بخیر سال 92 که ستاد آقای روحانی میرفتیم ، هیچ کس جرئت نداشت در ستاد فعالیت سیاسی کند . چون هنوز احتمال پیروزی اصلاحات در انتخابات کم بود . فقط چندنفر انگشت شمار از مسئولان کنونی در ستاد فعال بودند . اما سال 96 که آمد ، با یه برکت همه ی مسئولان وارد ستاد شدند ! از کارشناس بگیر تا مدیرکل . فعالیت سیاسی تو ایلام اینجوریه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
استانداری که خودش چندین دوره است با زور پول و رانت سر کاره و هیچ مدرک تحصیلی به درد بخوری هم نداره و برای موندنش سر کار میره یه مدرک ۲ ماهه جور میکنه و عملا خودش داره قانونو دور میزنه از انتصاباتش دیگه چه انتظاری باید داشت این آقایون کدومشون تا حالا دو متر زمین خرید و فروش کردن که الان میخوان متولی دو تا بنگاه اقتصادی ورشکسته بشن
آقای استاندار تو رو خدا زودتر شرتو کم کن کمتر ضرر بزن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
استانداری که خودش چندین دوره است با زور پول و رانت سر کاره و هیچ مدرک تحصیلی به درد بخوری هم نداره و برای موندنش سر کار میره یه مدرک ۲ ماهه جور میکنه و عملا خودش داره قانونو دور میزنه از انتصاباتش دیگه چه انتظاری باید داشت این آقایون کدومشون تا حالا دو متر زمین خرید و فروش کردن که الان میخوان متولی دو تا بنگاه اقتصادی ورشکسته بشن
آقای استاندار تو رو خدا زودتر شرتو کم کن کمتر ضرر بزن.
یک ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
واقعا انسان وقتی می بیند عده ای در این مملکت شهید داده غصه تامین آب و نان دارند و عده ای از سر سیری به دنبال پست و مقام و... هستند و با خون شهدا معامله می کنند همه چیز رها شده الی پست و مقام قلبش درد می گیرد و باید به خدا پناه برد البته مطمئن باشید خون شهدا دامن اینها را خواهد گفت و در همین دنیا پست تاوان پرداخت خواهند کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
برادر ، اقای ناصری سال 60 برا رشته های زیادی قبول شدند ولی اون دوره هم بازی سیاسی و گزینش های بی مورد مخالفان مانع ایشون شدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار