رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت:بیش از ۲ تن و ۱۰۱ کیوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۷۵۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 03 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی سرهنگ شمسعلی حق وردیان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از ابتدای سال جاری تا ۱۰‌خرداد سالجاری مجموع کل مواد مخدر کشف شده  ۲ تن و ۱۰۱ کیلو و ۸۰۵ گرم بوده که از این میزان یک تن و ۴۷۹ کیلوگرم‌‌ پیش ساز و ۶۰۲ کیلوگرم مواد مخدر از قبیل هروئین مورفین ،حشیش،تریاک،کوکائین و شیره تریاک بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 
۸۰‌درصد افزایش کشفیات را در استان شاهدیم.
 
وی بابیان اینکه در راستای جمع اوری معتادین و انهدام باندهای مواد مخدر در طول ۷۰ روز گذشته ۴ هزار و ۱۷۱ نفر دستگیر شدند افزود:  از این تعداد ۳هزار و ۳۴۶ نفر معتاد،۱۲۰ قاچاقچی و ۷۰۵ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.
 
 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال جاری ۲۰ باند قاچاق مواد مخدر در استان منهدم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد افزایش انهدام را شاهدیم.
 
وی بااشاره به کشفیات قرصهای روان‌گردان طی ۷۰ روز گذشته در استان افزود: ۱۰۸ هزار و ۵۵۲ عدد انواع قرص روان گردان در استان کشف شده است.
 
سرهنگ حق وردیان بااشاره به اموال توقیفی از قاچاقچیان افزود: ۵۰ دستگاه خودرو به ارزش ۵میلیارد تومان ،۸۰۰ گرم طلا و جواهر به ارزش ۳۲۰ میلیون تومان و ۴ملک به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان از متخلفان کشف و ضبط شده است.
 
وی بااشاره به کاهش نرخ شیوع اعتیاد در استان گفت: نرخ شیوع اعتیاد از ۳.۳۹ در سالهای ۹۰ تا ۹۴ به ۲.۵ در سال جاری رسیده است.
 
 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی بااشاره به فعالیت دفاتر مشاوره در پلیس مبارزه با مواد مخدر و ارائه مشاوره رایگان به شهروندان تصریح کرد: طی سال جاری به ۳۲۸ نفر خدمات مشاوره رایگان ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
 
وی بااشاره به اجرای برنامه های متنوع توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ۶۷ مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی،۱۶۱مورد  پاکسازی مناطق الوده ،۸۵ فقره پاکسازی مناطق آلوده مراکز آموزشی در راستای پیشگیری و کاهش اسیبهای اجتماعی طی ۷۰ روز گذشته در استان انجام داده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار