رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ تن انواع ماده معدنی از معدن استان ایلام استخراج شده که نسبت به سال قبل آن از رشد ۴۹ درصد برخوردار بوده است.
کد خبر: ۷۵۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 03 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ یارالله نصیری  در جلسه شورای معادن استان در استانداری ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون 71 معدن در استان ایلام فعال است، سال گذشته میزان استخراج مواد معدنی در این استان به نسبت سال ماقبل 49 درصد افزیش یافت.

وی افزود: سال گذشته مجوز ۱۰ معدن در استان ایلام صادره شده که رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل آن برخوردار است.

وی بیان داشت: سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ تن انواع ماده معدنی از معدن استان ایلام استخراج شده که نسبت به سال قبل آن از رشد ۴۹ درصد برخوردار بوده است.

نصیری با اشاره به اینکه ۸۷ نفر طی سال گذشته از طریق فعالیت معادن استان صاحب شغل شده اند، گفت: در حال حاضر ۷۱ معدن در کل استان ایلام فعالیت دارند و باعث اشتغالزایی ۵۳۴ نفر در مجموع شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام عنوان کرد: سال گذشته سه جلسه شورای معدن در استان برگزار شده که ۱۸ مصوبه داشته که ۱۵ مصوبه اجرایی و سه مصوبه اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز نیز بررسی و حل مشکلات شش واحد معدنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین قرار است پهنه ذخائر بیتومین استان ایلام در منطقه ایوان با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی فرهنگی مورد مطالعه قرار گیرد.

ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار