خوب به جایی اینکه ما مطالبه گر باشیم وبه جای فشار به مسئولین و وادارنمودن آنان به تحرک ،همگی در فضای مجازی پادوی آنها شده و برای اعمال ناکرده اشان به به وچه چه راه انداخته و تمام هم وغم خود رابر رضایتمندی فلان سایه نشان متمرکز کتیم ،باید هم امروز دود ناشی از سوختن گندمزارهای دره شهر اول به چشم خود ما برود !
کد خبر: ۷۵۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 02 June 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته کلیپی از آتش سوزی چند هکتار از گندمزارهای شهرستان دره شهر در فضای مجازی استان منتشر شد ،نکته بارز این کلیپ گلایه های توام با بغض کشاورز و ضجه های همسر گندمکار دره شهری بود که با پرداخت هزینه های فراوان اجاره زمین و...درست در زمان برداشت ،تمامی ثمر و دسترنج یکساله وی به تلی از خاکستر تبدیل شده بود .

جالب اینجاست دقیقا چند روز قبل از وقوع این آتش سوزی ،تعدادی از کانال های تلگرامی استان در خصوص عدم وجود کمباین برای برداشت محصول گندم شهرستان دره شهر انتقاد و امکان بروز آتش سوزی در منطقه را گوشزد کرده بودند .

آنطور که در موضعگیری فعالین شبکه های اجتماعی استباط می شود ،بر اثر سیل فروردین ماه ،پل گاومیشان تنها راه دسترسی شهرستان تخریب شده وهمین امر به مانعی مهم برای حضور کمباین داران در شهرستان دره شهر تبدیل شده است .این درحالیست که از  ماهها پیش  شاهد حضور پررنگ همین منتقدین به وضعیت جاری در تمامی گروههای تلگرامی و  فوروارد بی امان اخباری از فعالیتهای چشمگیر مسئولین در مرمت راههای تخریب شده شهرستان دره شهر بودیم.

اینجا بنا نداریم با آتش خرمنهای سوخته دره شهر گنجشک کباب درست کنیم! ،اما همین رامی دانیم که عامل وبانی بسیاری از مشکلات و عدم توجه مسئولین برای کاربیشتر وتسریع در رفع خرابیها خود ما هستیم ،اگر امروز کشاورزی در دره شهر حاصل ودسترنج یکساله اش را سوخته شده می بیند و آهش به آسمان رسیده ،بخشی از چرایی این موضوع به رفتار خود ما بچه های دره شهر وسایر نقاط  ایلام برمی گردد.

برای اثبات ادعای خودم دلیل دارم ،وقتی خود ما عامل بزرگنمایی کارهای نکرده مسئولین شده ایم،وقتی تنها به خاطر لبخند فلان بابا که فقط ما را تحویل بگیرد یا بخاطر یک کارت هدیه چندرغازی بر حقایق چشم می بندیم وفوروارد کننده ماست مالی های آنان در فضای مجازی شده ایم ،وقتی پل تخریب شده گاومیشان را بصورت مجازی در فروردین افتتاح کردیم تا بنام عملکرد فلان مسئول ثبت شود ،باید هم در خردادماه به صورت حقیقی مانعی بنام نبود پل گاومیشان باعث فنا شدن دسترنج یکساله زارعین دره شهر شود .

خوب به جایی اینکه ما مطالبه گر باشیم وبه جای فشار به مسئولین و وادارنمودن آنان به تحرک ،همگی در فضای مجازی پادوی آنها شده و برای اعمال ناکرده اشان به به وچه چه راه انداخته و تمام هم وغم خود رابر رضایتمندی فلان سایه نشان متمرکز کنیم ،باید هم امروز دود ناشی از سوختن گندمزارهای دره شهر اول به چشم خود ما برود !

باور کنید آه وناله آن خانم  و همسر دهقانش که بر خاکستر گندمزارهایش نشسته بود یکروزی دامن همه کسانی که با رفتار دون شان رسانه ای و شیوه های حقیرانه اشان ،حریم امنی را برای مسئولین ایجاد کرده اند ،خواهد گرفت. چرا که همین رفتارهای نادرست و بزرگنمایی های غیر واقع از رفتار مسوولین در سیل اخیر وتحویل دروغ هایی بزرگ به مردم باعث شد که مسئولین "به مصداق قصه ملانصرالدین وخرش "باورشان شود که واقعا همه خرابی های ناشی از سیل کمتر از یکماه مرمت شدند.

امیدوارم همین رفتاری که با پل گاومیشان داشتیم ، به دروغ آن را مرمت شده وانمود کردیم ،همین دروغ شاخ داری که امروز یقه خود ما را گرفته است،درس عبرتی باشد تا براساس آن مدل رفتاری امان را در فضای مجازی ،حقیقی ورسانه ای تغییر دهیم .

درپایان بریده هایی از اخبار منتشر شده پیرامون همین موضوع منتشر وقضاوت رابه مخاطبین عزیز واگذار می کنیم؛

خبرگزاری ایرنا :15فروردین 1398ساعت 19:50

رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه راه اصلی ایلام به لرستان باز می شود، گفت: فردا ساخت پل موقت گاومیشان در شهرستان دره شهر آغاز می شود.

خبرگزاری مهر: 20فروردین 1398ساعت 8:36

فرماندار دره شهر : پل گاومیشان تا ده روز آینده ساخته می شود.

خبرگزاری مهر :16اردیبهشت 1398ساعت 9:03

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: نصب پل موقت گاومیشان دره شهر که بر اثر سیل تخریب شده بود با سرعت در حال انجام است.

خبرگزاری ایرنا :12خرداد 1398ساعت10:48

با گذشت حدود ۲ ماه از تخریب پل گاومیشان و آغاز نصب پل موقت، همچنان مردم شهرستان دره شهر برای رفت و آمد دارای مشکلات اساسی هستند ولی مسئولان مربوطه در تلاشند هرچه سریع تر این راه ارتباطی با احداث پل جدید بازگشایی شود.

ورودمدعی العموم

دادستان دره شهر نیز روز گذشته در بازدید از مراحل ساخت پل موفت گاومیشان اظهار داشت: با توجه به درخواست و اعتراض مکرر مردم به روند ساخت پل گاومیشان به عنوان یک پل مهم اقتصادی و ارتباطی در منطقه ضمن حضور در کارگاه این پل با مسئولان نیز جلسه‌ای برگزار کردیم.

واینک بدلیل آماده نشدن پل ارتباطی ،اماکن ورود کمباین برای برداشت گندم در شهرستان دره شهر وجود نداردو گندمزارهای این شهرستان در معرض آتش سوزی قرار دارند......

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار