مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: طی یک‌سال اخیر ۷۲۶ انشعاب غیرمجاز در مناطق مختلف ایلام کشف و جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۷۵۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 02 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: طی یک‌سال اخیر ۷۲۶ انشعاب غیرمجاز در مناطق مختلف ایلام کشف و جمع‌آوری شد. انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی‌رویه مصرف آب سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تاسیسات شرکت آبفای ایلام شده است.

وی انشعاب‌های غیرمجاز آب آشامیدنی را یکی از معضلات این شرکت ذکر کرد و افزود: تلاش‌ها و اقدام‌های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در شهرهای مختلف این استان با جدیت در حال انجام است، گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب ایلام با هرگونه انشعاب آب غیرمجاز به‌شدت برخورد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به‌لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضیع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آب‌رسانی و همینطور به‌علت برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه افزایش انشعابات واگذار شده برای سال‌جاری در دستور کار شرکت آبفا ایلام قرار دارد گفت:  پیش‌بینی می‌شود طی نیمه نخست سال‌جاری تعداد ۲۲۵۰ فقره انشعاب آب و ۳۲۰۰ فقره  انشعاب فاضلاب به متقاضیان در شهرهای استان  واگذار شود.

وی یادآور شد: سال گذشته  تعداد ۵۴۶۰ فقره انشعاب آب و ۸۳۶۵ فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان در شهرهای استان واگذار شد که با این اقدام، تعداد انشعابات آب در شهرهای استان  به بیش از ۱۴۴۳۵۰ فقره و تعداد انشعابات فاضلاب نیز به بیش از ۷۷۳۶۰ فقره رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از ۵۴  درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان شش ماهه اول سال‌جاری به ۵۶ درصد افزایش یابد./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار