به بهانه نشستهای انتخاباتی اصلاح طلبان استان؛
مردم وقتی می بییند مدعیان اصلاح وتغییر ،از جریان منتسب تنها خیر وصلاح خود را برداشت کرده و منافع استان را به مسلخ برده اند ،وقتی می بینند برخی از مدعیان این جریان هرگز یارای سوراخ کردن پیله قومی وقبیله ای و رهانیدن خویش از این حصار تنگ ونفس گیر را ندارند ،چگونه باید به نسخه پیچی شفا بخش آنان اعتماد دوباره کنند !
کد خبر: ۷۵۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 31 May 2019

اخبار روز ایلام

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::در حالیکه تا آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک به ده ماه زمان باقی مانده است ،اما دراستان ایلام  تحرکات نهان وپنهان کاندیداهای احتمالی از ماهها پیش آغاز و به موازات این تحرکات میدانی ،فعالین سیاسی جریان اصلاح طلبی نیز خیلی زودتر از همیشه به استقبال انتخابات شتافته و به جلسات و گعده های خود رنگ وبوی انتخاباتی بخشیده اند.

بدنبال تحرکات سیاسی فعالین این جریان فکری در استان ایلام و آغاز خانه تکانی های درون سازمانی آن که قطعا از آنها اهداف انتخاباتی مستنبط می شود ،روز گذشته ودر جلسه دبیران احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ایلام ،اعضای جدید هیات رییسه انتخاب شدند .دراین جلسه مقرر شد هرگونه نشست یا تجمعی تحت عنوان شورای جدید یا اسم های مشابه تا ابلاغ سیاست های جدید شورای عالی سیاستگذاری کشور فاقد وجاهت قانونی باشد.

شاید هدف اصلی  گنجانیدن این بند در صورتجلسه انتخاب اعضای هیات رییسه ،به تلاش های خوارج جریان اصلاح طلبی وتشکیل گعده های متفاوت ومجزای آنان  درراستای تشکیل یک شورای جدید وموازی با شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان با اهداف انتخاباتی تحلیل وتفسیر شود.

با وجود اینکه تشدید فعالیت های سیاسی ،گعده ها و محفل های سیاسی را می توان گامی مهم در پویایی انتخابات و تحقق مولفه های مردمسالاری به حساب آورد و با کانالیزه کردن فعالیتهای انتخاباتی در هر دو جناح سیاسی و ایجاد موج در افکار عمومی جامعه ،زمینه شکل گیری یک انتخابات پویا با مشارکت حداکثری را فراهم آورد،اما وضعیت حال حاضر برای آغاز فعالیت انتخاباتی با اهداف منفعت طلبانه و فعالیت های انتخاباتی  بر بستر انشقاق، ره آوردی جز شکست و واگذاری عرصه به رقیب برای آنان به ارمغان نخواهد آورد.

در حالیکه این روزها مردم با مسایل ومشکلات اقتصادی ،گرانی وتورم لجام گسیخته ،مسایل اجتماعی وروانی ،بیکاری وعدم احساس امنیت شغلی ونبود رونق در فضای کسب وکار در تنگنای بی سابقه ای قرار گرفته اند ،سوق دادن نشست های موثرین سیاسی استان ازمحور تلاش برای تصمیم سازی برای رفع مشکلات ورهانیدن مردم از گرفتاری به سمت فعالیت های سیاسی که از آش آن چیزی جز یاس و گرفتاری خارج نشده است ،توهین به شعور مردم قلمداد می گردد.

جریان اصلاح طلبی استان ،با هر نام نوشته ای باید بدانند که وضعیت کنونی در حوزه های متعدد سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی وخصوصا اقتصادی محصول رویکردمتفرعانه و انحصارگرایانه آنان در طول حداقل چهار سال اخیر بوده است . بی شک جریان فکری که تنها به  پرستیژ وشعارهای شیک جریان منتسب بدان در مقام شعار بسنده کرده ودر عمل یارای تحقق شعارها و ایجاد تغییر در رفتار ومنش ،حداقل در خود و درون سازمان سیاسی خود را ندارند،هرگز نمی تواند در فرآیندهای سیاسی و انتخاباتی پیش رو محور قرار گیرند.

بررسی آسیبهای رفتاری این جریان در سه یا چهار سال اخیر بیانگر یک حقیقت تلخ است که افراد نامی وپرمدعی آن ،تمام سلوک رفتاری و تصمیم جریانی وسازمانی خود را بر محور رسیدن برای پست وجایگاه معنا کرده و در صورت نافرجامی نیل به آن ،مسیر خود را از جریان جدا کرده و راه عزلت ویا تخریب دیگر همفکران را برگزیده اند ،این جریان فکری ،لااقل در استان ما به آن حد از پختگی نرسیده که بتوان خط ومشی آینده سیاسی واجتماعی مردم را به آنان واگذار کرد.

مردم وقتی می بینند موثرین و متاثرین یک جریان سیاسی در طول دوران قدرت به جای تمرکز بر مسایل ومشکلات مردمی که در انتخابات به خوبی باآنان همراهی نموده اند ،شب نشینی های محفلی را باب نموده وبه جای تصمیم سازی و لابیگری برای توسعه استان ورفع مشکلات جاری وساری بر زندگی مردم ،تمام توان وتلاش خود را بر تخریب همفکران و کنار زدن آنها معطوف کرده اند ،دیگر با بند پوسیده چنین جریانی به  ته چاه ویل رهسپار نخواهند شد.

مردم وقتی می بینند بزرگان یک جریان فکری مدعی ایجاد تغییر در زوایای نهان وپنهان زندگی مردم ،حتی از تغییر در اخلاق فردی و گروهی بازمانده و با پی گرفتن علایق کودک درون خویش ،با بی اخلاقی بر اخلاق شلیک کرده و برای نشاندن لبخند بر گوشه لب فلان تاریک نشین سیاسی و خوش رقصی برای وی ،یک به یک ظرفیتهای بزرگ انسانی استان را به گوشه رینگ می رانند ،دیگر برای شعار تغییر برای زندگی بهتر چنین افرادی تره هم خرد نمی کنند !

مردم وقتی می بییند مدعیان اصلاح وتغییر ،از جریان منتسب تنها خیر وصلاح خود را برداشت کرده و منافع استان را به مسلخ برده اند ،وقتی می بینند برخی از مدعیان این جریان هرگز یارای سوراخ کردن پیله قومی وقبیله ای و رهانیدن خویش از این حصار تنگ ونفس گیر را ندارند ،چگونه باید به نسخه پیچی شفا بخش آنان اعتماد دوباره کنند !

راستی جریانی که حتی به حداقل های مبنایی فکری خویش پایبند نبوده و مدیران آن در بیان دیدگاههای سیاسی و حمایت های جریانی محتاطانه گام برداشته وحتی در جیب درونی کت آنان احکام مسئولیت ستاد رقیب به جای مانده ،چگونه باید در عهد خود برای خدمت به خلق ثابت قدم  باقی بمانند؟! مردن دیدند که جریان راهبری فکری اشان در انتخابات گذشته ،درکرسی های آزاد اندیشی ومناظرات سیاسی چگونه پشت رفقا وهمفکران خویش را خالی کرده و در آنی همه اندیشه ومبانی فکری خویش رابه لبخند سایه نشین این روزهای فضای سیاسی استان فروختند!

مردم ما به خوبی در سه ویا چهار سال گذشته به وضوح لمس کرده اند که بزرگان سیاسی این جریان چگونه دلالی سیاسی را پیشه کرده و عزت وسربلندی استان را به بهای ناچیز جلب رضایت طرف سوم ماجرای تلخ این روزهای استان فروخته اند ،مردم ما گعده نشینی های شبانه برای تقسیم غنایم سیاسی و انتخاباتی و پرده برداری از حلقه های محفلی پیرامون جریان قدرت را هرگز فراموش نکرده وآن را معیاری بزرگ برای تصمیم گیری در آینده سیاسی وانتخاباتی استان قرار خواهند داد.

بیان سطور فوق تنها بخشی از آسیب جدی فعالیت های جریان سیاسی اصلاح طلبی در استان است ،وقتی که این جریان فعلا در ایجاد همگرایی ،وحدت درونی و انسجام درونی چند حزب روی کاغذ عاجز مانده است ،چگونه می تواند داعیه دار راهبری فکری مردم باشد ،مردمی که این روزها با یک چشم رفتار ومشی سیاسی و اخلاقی آنان را رصد کرده و با چشم دیگرشان به دنبال یافتن  صفی برای تامین حداقل های معیشتی خویش اند .بی شک مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نخواهد شد ،مگر شجاعانه عذر بخواهند وطرحی نو دراندازند!آنهم اگر نوشدارویی نباشد بعد مرگ سهرابها!!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
برادر اسدی یکطرفه نرو که تابناکت بی تاب میشود!

اولا چرا فقط از احول زهوار درفته به اصطلاح اصلاح طلبان بی صاحب مینویسی!؟

چرا از نشست و برخواسته های اتفاقا موثر اصولگرا نمی نویسی !؟ ها..
نکنه خودت از اونایی و تظاهر به بی طرفی میکنی؟

ثانیا مردم مدتهاست که بر احوال خویش اگاهند و البت خیلی ها زود یادشون میره که از کجا میخورند....

ضمن اینکه مردم دیگر توجهی به جلسات به اصلاح اصلاح طلب وحتی اصولگرای محبوب شما را هم ندارند و اصولا کار از این حرفا گذشته .....
خانم فرهنگی
|
United Arab Emirates
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
مردم ازراست وچپ خسته شدن مخصوصا اینکه می بینن یه عده فرصت طلب سربزنگاه خودرابه دولت بانماینده پیروز چسپانده وازقبل آن منفعتها می برندوبه ریش مردم می خندن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار