معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، از اتمام اولین پروژه آبخیزداری استان ایلام در سال‌ جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۴۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 26 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالسلام پیری اظهار داشت: در سال‌ جاری از محل صندوق توسعه ملی، عملیات مکانیکی آبخیزداری به منظور کنترل رسوب و سیلاب و حفاظت آب و خاک انجام می‌شود که برای استفاده حداکثری از این عملیات از اولین روزهای سال اقدام به انتخاب پیمانکار و اجرای آن شده است.

وی افزود: اولین پروژه در سال 98، اجرای سازه سنگی ملاتی در حوزه شهری ایلام و زیر‌حوزه ارغوان با حجم 500 مترمکعب و اعتبار 1800 میلیون ریال به اتمام رسید و 20 پروژه دیگر در مرحله تحویل زمین، عقد قرارداد یا انتخاب پیمانکار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: این پروژه در حجم 246 هزار و 400 مترمکعب بوده و در 10 حوزه آبخیز اجرا خواهند شد.

پیری ادامه داد: 21 حوزه اجرایی از محل صندوق توسعه ملی در سال 1398 عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در آن‌ها صورت می‌گیرد.

 وی یادآور شد: خوشبختانه در سال 97 از محل صندوق توسعه ملی سازه‌های متعدد سنگی  ملاتی در سطح استان به‌اجرا در‌آمد که اثر بخشی این سازه‌ها در کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل در اراضی کشاورزی پایین دست و منازل مسکونی شهرها و تغذیه سفره‌های زیر زمینی بارز بوده است./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار