کد خبر: ۷۴۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 25 May 2019
بسیاری از صاحبان رستوران‌ها برای طرح‌های خود بدون در نظر گرفتن دزدان دریایی برنامه ریزی می‌کنند؛ اما «عبدالقادر محمد» وقتی می‌خواست رستوران شناور «لا لانتیرنا» را در آب‌های ساحل لیدو افتتاح کند، مجبور بود تا به دزدان دریایی فکر کند.
 

رستوران خطرناکی که در تیررس دزدان دریایی قرار دارد

رستوران خطرناکی که در تیررس دزدان دریایی قرار دارداختصاصی «تابناک باتو» ـ کشور سومالی چندین سال از خطرات دزدان دریایی رنج می برد. دزدان دریایی نفت کش ها و کشتی ها را تعقیب می کردند و در ازای آزاد کردن گروگان هایشان پول می خواستند.

اما با بازگشت نسبی ثبات و آرامش به این کشور پس از نزدیک به سی سال کشمکش و هرج و مرج، به نظر می رسد، خطر دزدان دریایی کمرنگ شده است؛ هر چند هنوز انفجارهای پراکنده در پایتخت این کشور رخ می دهد.

وجود اندکی آرامش یعنی اینکه مردم سومالی برای تفریح و فعالیّت های سرگرم کننده در بیرون از خانه هایشان و در ساحل شن سفید «لیدو» تلاش بیشتری می کنند.

رستوران خطرناکی که در تیررس دزدان دریایی قرار دارد

بسیاری از صاحبان رستوران ها برای طرح های خود بدون در نظر گرفتن دزدان دریایی برنامه ریزی می کنند؛ اما «عبدالقادر محمد» وقتی می خواست رستوران شناور «لا لانتیرنا» را در آبهای ساحل لیدو افتتاح کند، مجبور بود تا به دزدان دریایی فکر کند.

او روی قایق دو طبقه ای ایستاده که همراه با آب های گرم اقیانوس هند و در مسافت کوتاهی از ساحل پایتخت به آرامی حرکت می کند. او می گوید: فکر کردیم که دزدان دریایی قایق را می دزدند و از آن برای حمله به کشتی های باری استفاده می کنند، به همین دلیل سرعت قایقمان را کاهش دادیم. او می گوید این اقدام باعث می شود تا رستوران ما، مورد طمع و حمله دزدان دریایی قرار نگیرد.

رستوران خطرناکی که در تیررس دزدان دریایی قرار دارد

اقدامات امنیّتی اضافی و نقاط ایست و بازرسی برای حفاظت از ساحلی که دو کیلومتر و نیم طول دارد، در برابر هرگونه حملات احتمالی تروریستها اجرا می شود.

ساحل لیدو یک تفرجگاه و ملجأ دور از پایتخت سومالی است؛ پایتختی که با خشونت، جنگ و حمله روبه روست.

رستوران خطرناکی که در تیررس دزدان دریایی قرار دارد

خانواده ها به آبهای ساحل می زنند و یا در کنار ساحل می نشینند، اما مسافرانی که حس ماجراجویی دارند، می توانند جلیقه ی نجات بپوشند و سوار قایقی بشوند که آنها را به «لا لانتیرنا» که نزدیک ساحل مستقر شده است برسانند.

آنها می توانند در عرشه کشتی چای و نوشیدنی های سرد بنوشند و فست فود بخورند. اینجا فرصتی برای مردم است تا چالش ها و مشکلات سومالی را فراموش کنند.

سمیره محمد روی عرشه کشتی لا لانتیرنا نشسته و می گوید: من روی این کشتی احساس خوشبختی می کنم، رفتن به ساحل لیدو چیزی فراتر از رؤیا به شما می بخشد.

رستوران خطرناکی که در تیررس دزدان دریایی قرار دارد

وزیر گردشگری و سرمایه گذاری عبدالفتاح محمد سایاد می گوید: موگادیشو شاهد ویرانی و خرابی بوده و اغلب ساکنان آن داستان های اندوهگینی دارند؛ بنابراین، آنچه ممکن است زخم های مردم را بهبود بخشد، و شادی را در میان آنها گسترش دهد، ایجاد محیطی است که به گردشگری کمک کند، زمانی برای سفر و گفت وگو برای آنان به وجود بیاورد تا گذشته شان را فراموش کنند.

عمر عبدول، مدیر شرکت توریستی، آب های این منطقه را آبی و غروب را به رنگ نارنجی پرتقالی توصیف می کند. او می گوید وقتی در نزدیک غروب در ساحل لیدو چای می نوشید، رنگ های مختلف می بینید و گاهی احساس می کنید در دنیای دیگری هستید.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۶ میلادی حمله تروریستی به ساحل لیدو شهر «موگادیشو» پایتخت کشور سومالی ۲۰ کشته بر جای گذاشت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار