مدیرکل استاندارد ایلام:
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۷۸ دستگاه باسکول جاده ای در استان طی سال جاری توسط کارشناسان این اداره کل آزمون شدند.
کد خبر: ۷۴۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 25 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل برداشت در استان، و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان، آزمون های صحت عملکرد و پس از تعمیر باسکول‌های مورد استفاده در توزین محصولات کشاورزی به‌خصوص محصولات استراتژیک استان ایلام مانند گندم، جو، ذرت و … در اولویت کاری این اداره کل قرار می‌گیرد.

وی افزود: در راستای تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد و در جهت بررسی صحت کار باسکول ها، در سال جاری باسکول های سنگین مورد استفاده در مراکز خرید در سطح ۱۰ شهرستان استان توسط آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با تأکید بر اهمیت استانداردسازی وسایل سنجش در افزایش اعتماد مردم، یادآور شد: برای تعیین وضعیت صحت عملکرد باسکول ها وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای، این نوع باسکول ها با همکاری آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده استاندارد در مقاطع یک ساله مورد آزمون قرار می گیرند.

همتی بابیان اینکه صاحبان باسکول های دارای نقص فنی اجازه بهره برداری از آن تا رفع مشکل را ندارند، یادآور شد: در صورت تایید نشدن صحت کار باسکول ها، صاحبان آنها یک ماه مهلت دارند که نسبت به تعمیرات لازم و رفع معایب باسکول اقدام کنند و پس از اتمام این فرصت دوباره این باسکول ها مورد آزمون قرار می گیرند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار