مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: عملیات آواربرداری رایگان 224 واحد مسکونی (222 واحد روستایی و 2 واحد شهری) در شهرستان های سیل زده این استان از سوی تیم های اعزامی این نهاد انجام شد.
کد خبر: ۷۴۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 20 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: از مجموع 20 هزار و 642 درخواست مردمی برای بررسی خسارت سیل در استان ایلام تاکنون کار ارزیابی 13 هزار و 743 واحد مسکونی و تجاری پایان یافته است.

وی افزود: ارزیابی این واحدها توسط تیم های ارزیاب متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با بیان اینکه کار ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده در دیگر شهرهای استان نیز توسط کارشناسان بنیاد مسکن هر یک از شهرستان های این منطقه درحال انجام است، گفت: از تعداد واحدهای مسکونی ارزیابی شده، چهار هزار و 577 واحد شهری و 9 هزار و 166 واحد مربوط به مناطق روستایی است.

محبی با بیان اینکه از این تعداد واحد ارزیابی شده تعداد 448 واحد احداثی شهری و 2 هزار و 351 واحد احداثی روستایی است، یادآور شد: سایر واحدهای ارزیابی شده تعمیری و معیشتی هستند.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای شناسایی شده جهت دریافت خسارت سیل تعداد 175 واحد احداثی روستایی و یک هزار و 45 واحد تعمیری(شهری و روستایی) به بانک های عامل استان معرفی شده است.

محبی از تشکیل هفت هزار و 151 پرونده (شهری و روستایی) جهت دریافت خسارت خبر داد و گفت: تاکنون تسهیلات بلاعوض به 300 واحد روستایی استان پرداخت و تعداد 2 هزار و 107 واحد (شهری و روستایی) نیز آماده پرداخت است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به تلاش های این اداره کل برای بازسازی مناطق سیل زده استان افزود: تاکنون آواربراری 224 واحد، 69 فقره صدور پروانه و 43 مورد پی کنی و 15 مورد نیز اجرای فونداسیون در مناطق سیل زده استان انجام شده است

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی سیل زده استان، اضافه کرد: 120 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای واحدهای شهری و 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 100 میلیون ریال بلاعوض به واحدهای روستایی پرداخت می شود.

سیلاب فروردین ماه سال جاری به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، زیرساخت های شهری و روستایی و عشایری، زیربخش های کشاورزی، منازل و ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری، ... نقاط مختلف استان خساراتی را وارد ساخت.

بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار