فرماندار دهلران؛
فرماندار دهلران گفت : مبارزه با سالک باید به صورت جدی در دستور کار همه دستگاه های متولی باشد
کد خبر: ۷۴۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 20 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دهلران گفت : باتوجه به فرارسیدن فصل گرما مبارزه با سالک باید به صورت جدی در دستور کار همه دستگاه های متولی باشد تا این بیماری به صورت کلی ریشه کن شود.

فرماندار دهلران بیان داشت : متاسفانه حاشیه شهر دهلران نخاله های ساختمانی به صورت انبوه انباشت شده است واین امر بسیار نگران کننده است وعلاوه بر شهرداری باید دستگاه های دیگر برای پاکسازی همکاری کنند .

عسگری عنوان کرد : شبکه بهداشت و درمان شهرستان بودجه مبارزه با سالک را برآورد تا فرمانداری این بودجه را تامین کند.

وی گفت : همه دستگاه در شهرستان باید به سلامت عمومی مردم جامعه توجه جدی داشته باشند چرا که به مخاطره انداختن بهداشت و سلامت عمومی جرم است باید همه دستگاه ها با برنامه و احساس مسئولیت در بحث مبارزه با سالک پای کار باشند.

فرماندار دهلران گفت : سلامت مردم و بهداشت عمومی خط قرمز است و دستگاه ها برا اساس وظایف ذاتی خود عمل و کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند برخور جدی کنند.

عسکری عنوان کرد : متاسفانه در بحث نظافت شهری چه در سطح شهر دهلران چه روستا ها اقدمات مناسبی صورت نمی گیرد و همه شهرداری ها و دهیاری ها باید در بحث نظافت فضا های شهری و روستایی تلاش بیشتری کنند.

عسگری بسیج ملی کنترل فشارخون بالا اشاره کرد گفت : متاسفانه بیماری فشار خون یک بیماری خاموش است که مرگ میر این بیماری در کشور بالا است وهمین امر باعث شده دولت بخصوص وزارت بهداشت برای کنترل این بیماری پای کار بیایند.

وی اظهار داشت : اجرای درست این طرح می تواند به سلامت جامعه کمک کند چرا که می‌توان امیدوار بود که با طراحی و اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، گروه‌های هدف مورد نظر، درباره فشارخون بالا حساس شوند و با مراجعه به مراکز تعیین شده، از وضعیت فشارخون خود اطلاع پیداکنند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دهلران گفت : انتظار است همه ادارات دولتی وغیر دولتی در راستای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا همکاری لازم را داشته باشند.

غلامرضا منصوری گفت : وزارت بهداشت همزمان با روز جهانی فشارخون، «بسیج ملی کنترل فشارخون بالا» را در اولویت برنامه­‌های بهداشتی سال ۱۳۹۸ قرار داده است.

وی بیان داشت : اهداف ایجاد این بسیج ملی افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در باره فشار خون بالا، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز تعیین شده جهت اندازه‌گیری فشارخون و شناسایی و پیگیری افراد دارای فشارخون است.

منصوری عنوان کرد : شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران همزمان با سراسر کشور این طرح ملی را اجرا می کند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار