تابناک بررسی می کند؛
آقای استاندار !شما در کمیته برنامه ریزی عنوان کردید قبل از سفر به شهرستانها نیازها و خواسته های مردمی که قابلیت اجرایی دارند در این کمیته مطرح  وبرای تصویب تعیین وتخصیص اعتبار می شوند حال این سوال پیش می آید چرا با گذشت یک سال از سفرشما به شهرستان دهلران مدیران کل که وعده اجرایی شدن مصوبات سفر شما را دادند را محقق نکردند ؟
کد خبر: ۷۴۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 16 May 2019

تابناک ایلام مجتبی کاور ::سال گذشته بود که شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران با حضور استاندار ایلام ،نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی وجمعی از مدیران کل برگزار شد در آن جلسه استاندار ایلام گفت :  قبل از سفر به شهرستان ها معاون عمرانی استانداری با حضور مدیران شهرستانی، نماینده شهرستان، اعضای شورا و مدیران استانی نیازها و خواسته های مردم بررسی و آنهایی که قابلیت دارند برای تصویب تعیین می شوند.

درسفر استاندار به شهرستان دهلران بیش از 12مصوبه در حوزه های مختلف با تعین وتخصیص اعتبار مشخص شد ودر واقع مصوبات  شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان نوید بخش حل حداقل بخشی از مشکلات شهرستان بود چرا که برخی از مصوبات قرار شد تا پایان سال گذشته اجرایی ویا عملیاتی شوند ولی گویا این مصوبات تنها روی کاغذ ماندگار شدند در آن جلسه 20 میلیارد ریال برای هدایت آبگرم دهلران مصوب وقرار شد این مصوبه تا پایان سال قبل اجرایی شود ولی گویا حکایت همچنان باقیست وآبگرم دهلران همچون گذشته به صورت سنتی از جداول سطح شهر عبور می کند وبی رحمانه میلیاردی به مردم خسارت وارد می کند !

یکی دیگر از مصوبات  آن سفر جلسه تخصصی برای کارخانه سیمان و رفع مشکلات آن بود  ولی گویا تنها در حد همان مصوبه روی کاغذ ماندگار شده است ومشکلات کارخانه سیمان وکارگران اخراجی آن همچنان قصه پر غصه بسیاری از کارکنان اخراجی و... است ! تکمیل فازاول  چهار خطه کردن مسیرهای دهلران اندیمشک از دیگر مصوباتی بود  که هنور به علت عدم تامین اعتبار تکمیل نشده است ولی فاز دوم این مسیر اقدماتی در حال انجام است که بسیار کند ولاک پشتی است وعملا خبری از مسیر چهار خطه وجود ندارد چرا که مسیر همان مسیر قدیمی است !

از مصوبات دیگر این سفر اختصاص سهم شهرستان از سامانه گرمسیری و پیگیری تغییرات نقشه ای این سامانه هم تنها در حد حرف  وروی کاغذ باقی ماند است واز همه مهتر مشخص نبودن اعتبار هفت میلیارد ریال برای سایبان خیابان شهر دهلران اختصاص است واگر این اعتبار اختصاص یافته  چرا تاکنون یک خشت هم روی هم نرفته است !!

تامین 30 میلیارد ریال برای تامین آب شرب روستاهای بیشه دراز و کاور و عین غانم و صمانه،هم از مصوبات  بود که هنوز به صورت کلی اجرایی ویا عملیاتی نشده است  ، اما بحث تکمیل بازارچه چیلات دهلران به خاطر مشکلات کشور مقابل قابل قبول است چرا که اقدمات انجام شده در مرز چیلات ورایزنی های گسترده مقامات ملی واستانی ودیدار اخیر فرماندار با برخی از شیوخ ،وسفیر ایران در بغداد نشان از جدیت در راه اندازی آن دارد .

ساماندهی آبشار تختان با 10 میلیارد ریال اعتباراز مباحث بسیار مهم در رونق گردشگری بود علی رغم مصوب شدن تا کنون هیچ گونه اقدامی برای ساماندهی آن صورت نگرفته است

در آن جلسه سه میلیارد ریال برای انتقال و شبکه آب شهری دهلران مصوب شده ودر این راستا اقدمات خوبی صورت گرفته ولی به خاطر عدم لوله گذاری انتقال آب بین چاه و خط اصلی مردم همچنان چشم انتظار اجرایی شدن این مصوبه هستند

از مصوبات سفر یک روزه تنها مصوبه تعریض وآسفالت  مسیر یک و نیم کیلومتری امام زاده سید اکبر (ع) ، تعیین تکلیف مسکن مهر دهلران از طریق سازمان ملی زمین و مسکن اجرایی شده است  اخذ مجوز 23 برای جاده چمسرخ، اجرایی شده است

آقای استاندار !شما در کمیته برنامه ریزی عنوان کردید قبل از سفر به شهرستانها نیازها و خواسته های مردمی که قابلیت اجرایی دارند در این کمیته مطرح  وبرای تصویب تعیین وتخصیص اعتبار می شوند. حال این سوال پیش می آید چرا با گذشت یک سال از سفرشما به شهرستان دهلران، مدیران کل که وعده اجرایی شدن مصوبات سفر شما را دادند را محقق نکردند ؟

آقای استاندار ! بدون شک سفر شما هم بر مبنای برنامه ریزی مدیران کل وتحقق مصوبات به شهرستان بوده است ولی با گذشت یک سال از سفر شما، متاسفانه مدیران کل تنها وعده روی کاغذ دادند وبیشتر مصوبات سفر شما را که وعده تحقق آن به مردم داده بودید را محقق نکردند. امید است که با جدیت وپیگیری خود علاوه بر تحقق مصوبات  سفر، زمینه عزل مدیران کل که فقط شعار پوپولیستی وژست مدیریت را یدک می کشند ،کنار بزنید تا علاوه بر اجرایی شدن برنامه ها،زمینه توسعه  استان در همه حوزه ها فراهم شود /

 

 
 
 
 
اشتراک گذاری
آخرین اخبار