مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت: برداشت غلات در سطح هفت هزار و 900 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۷۴۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 15 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛اصغر باباخانی اظهار داشت: سال زراعی جاری هفت هزار و 900 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد که از این میزان 2 هزار و 900 هکتار گندم و پنج هزار هکتار جو است و پیش بینی می‌شود از این سطح حدود چهار هزار و 500 تن محصول گندم برداشت و سه هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی بدره یادآور شد: کارشناسان این مدیریت ضمن ثبت اطلاعات زارعان در سامانه جامع پهنه ‌بندی به منظور خرید گندم کشاورزان و نظارت بر مراکز خرید، در روند برداشت محصول نظارت کامل داشته و با معاینه فنی کمباین ها قبل از شروع به کار و هنگام انجام عملیات برداشت از تلفات احتمالی حاصل از ریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری خواهند کند.

باباخانی از آمادگی یک مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در شهرستان خبر داد و گفت: این مراکز کار خرید گندم و جو را به صورت شبانه روزی انجام و آماده خرید محصول گندم و جو مازاد از کشاورزان می کنند.

وی با اشاره به وجود باغ های مثمر در بدره اضافه کرد: سطح باغ های موجود در بدره 130 هکتار است که سالانه بیش از 350 تن محصولات باغی مختلف از بدره به بازار روانه می شود که از ارزش اقتصادی و کیفیت بالایی برخوردار هستند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار