نماینده ولی فقیه در استان ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شرایط بحرانی که مردم به فکر خود هستند ، اعضای هلال احمر به فکر نجات جان آنها بوده و این توفیقی است که خداوند متعال نصیب آنان کرده است.
کد خبر: ۷۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 15 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر ایلام افزود: در شرایط بحرانی که مردم به فکر خود هستند ، اعضای هلال احمر به فکر نجات جان آنها بوده و این توفیقی است که خداوند متعال نصیب آنان کرده است.

وی ادامه داد : نجات یک انسان از مرگ به منزله این است که همه انسان های کره زمین را نجات داده اید و این کار اجر و پاداش فراوانی دارد.

امام جمعه ایلام بر امر به معروف و نهی از منکر عملی تاکید کرد و گفت: وقتی کسانی در یک حادثه شرایطی برای آنها پیش می آید که نیاز به کمک دارند و باید برای نجات جان آنها به یاریشان شتافت ، این همان امر به معروف و نهی از منکر عملی است که در هلال احمر انجام و کاری بسیار ارزشمند است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این دیدار به پیشینه هلال احمر قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: شکوفایی جمعیت هلال احمر به بعد از انقلاب اسلامی بر می گردد و فعالیت های جمعیت بعد از انقلاب گسترده تر شد.

حسین عارفی در خصوص سیل اخیر و رضایت نسبی که مردم در مناطق سیل زده از هلال احمر دارند، بیان کرد: هلال احمر قبل از حادثه به اقدامات پیشگیرانه از جمله، اطلاع رسانی ، آگاه سازی مردم و هشدار به ساکنین مناطق حادثه خیزهمچنین تجهیزو آماده سازی ناوگان لجستیکی اقدام کرد و بعد از وقوع سیل در استان جزء اولین دستگاه هایی بود که در همان ساعات اولیه با 50 تیم عملیاتی در مناطق سیل زده حضور و به بیش از 70 روستا در استان و روستاهای بخش کونانی و روستای چم مهر از توابع استان لرستان امداد رسانی کردند.

وی همچنین در خصوص کنگره عظیم اربعین که همه ساله هلال احمر به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین در کشور و در استان مطرح است، تاکید کرد: تمهیدات این حماسه بزرگ شروع شده و آماده ایم که خدمات ارزنده ای را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه بدهیم.

وی گزارش کاملی از فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر استان در حوزه های امدادو نجات، جوانان، داوطلبان، آموزش و درمان و توانبخشی ارائه کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار