وقتی ساختمان مرکزی بانک HSBC مشهور را با شیرهای برونزی موجود در ورودی بانک در نیمه دهه هشتاد می ساختند، جای پله های برقی را با هدف ایجاد زاویه با ورودی بانک عوض کردند تا از ورود ارواح شریره به ساختمان که در بالای بندر ویکتوریا پرواز می کردند، جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۴۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 15 May 2019

بنا بر این فلسفه ساختمان ها و اشیا را مطابق و هماهنگ با طبیعت می سازند تا با این روش شانس، خوشبختی، ثروت و رفاه بیشتری برای صاحبان ساختمان جلب کنند. این فلسفه ریشه در فرهنگ هنگ کنگ و فلسفه باستانی چین دارد.

چینی ها بر این باورند، شکل ساختمان، ورودی و دکوراسیون آن نقش مهمی در جذب شانس و رفاه صاحب ساختمان دارد، به همین دلیل آنها پیش از خرید خانه یا دفتر کار و یا حتی انجام پروژه های بزرگ مهندسی و معماری با یک متخصص فنگ شویی مشورت می کنند.

نمونه هایی از فلسفه فنگ شویی را می توان تقریباً در هر نقطه ای از هنگ کنگ دید.

فرهنگ فنگ شویی در چین در طول انقلاب فرهنگی دهه شصت قرن پیش سرکوب شد. اما در سال های اخیر فنگ شویی بازگشته تا نهضت و بازیابی دراماتیکی را تجربه کند، به خصوص در جنوب چین که ساکنانش هنوز هم به برخی خرافه ها باور دارند.

ساکنان مرکز چین کمتر به فنگ شویی و این گونه مسائل باور دارند، با وجود این، هنوز برخی سرمایه داران براساس فنگ شویی کارشان را انجام می دهند و برای احتیاط آن را در ساخت و سازهای خود در نظر می گیرند، چون انجام دادنش بهتر از پشیمانی است.

 
 

در واقع بسیاری از شرکت های چینی بخشی از بودجه خود را برای مشاوره در زمینه فنگ شویی اختصاص می دهند.

این مشاوره ها پیشنهادهای ساده مثل تغییر جای صندلی مدیران شرکت تا قرار دادن یک سکه زیر فرش را تا امور پیچیده از جمله ویران کردن بخشی یا همه ساختمان و دوباره ساختن آن را در برمی گیرد.

وقتی ساختمان مرکزی بانک HSBC مشهور را با شیرهای برونزی موجود در ورودی بانک در نیمه دهه هشتاد می ساختند، جای پله های برقی را با هدف ایجاد زاویه با ورودی بانک عوض کردند تا از ورود ارواح شریره به ساختمان که در بالای بندر ویکتوریا پرواز می کردند، جلوگیری کنند.

یک بانک چینی فنگ شویی را نادیده گرفت و در حال حاضر مردم آن را یک بانک کم سود می دانند و به دلیل رعایت نکردن فنگ شویی در بیشتر وقت های سال خالی از مراجعه کننده است. می گویند لبه های تیز متعدد در ساختمان بانک باعث این اتفاق شده و انرژی منفی ساختمان های اطراف را جذب می کند.

مالک مرکز لیبو ورشکست شد و مجبور شد آن را بفروشد، چون مرکز لیبو مقابل یکی از لبه های تیز بانک چین قرار داشت.

برای جلوگیری از وقوع این بدشانسی ها دو ستون را به بالای ساختمان HSBC اضافه کردند تا انرژی منفی را از بانک دور کنند.

در سال های اخیر توجه زیادی به فنگ شویی در طراحی و ساخت و ساز شهری هنگ کنگ صورت گرفته است، به گونه ای که طراحی به شکلی انجام شده که کوه ها در پشت و دریا در مقابل مناطق مسکونی قرار گرفته اند. بنا بر معیارهای فنگ شویی این موقعیت فوق العاده است، می گویند کوه های پشت انرژی مثبت بسیاری را در بردارد زیرا که پناهگاه اژدهایان است، زیرا اژدهای سکنی گزیده در کوه برای نوشیدن آب و شنا به سوی دریا می روند و به هنگ کنگ انرژی مثبت می دهند.

دریچه های آسمانخراش ها  هم برای عبور اژدهایان گذاشته شده تا مستقیم و بدون برخورد با هیچ مانعی به سوی دریا بروند و بی وقفه انرژی مثبت خود را به شهر جاری کنند./ح

تابناک باتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار