به منظور افتتاح چندین پروژه؛
استاندار ایلام گفت: رئیس جمهور در پایان ماه مبارک رمضان برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مهم به ایلام سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 14 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی در خصوص فعالیت میدان نفتی «دانان» اظهار داشت: میدان «دانان» در سال ۱۳۸۶ کشف و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

وی افزود: تولید نفت خام میدان نفتی دانان از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشارافزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر به کارخانه نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: میدان نفتی دانان و  پروژه لرزه‌نگاری در شهرستان‌های ایوان و چرداول توسط وزارت نفت برای اکتشافات نفت و گاز در استان با اعتبار ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ نفر، واحد پروژه p.p در مجموعه پتروشیمی ایلام با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی پروژه اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد ریال آماده شروع عملیات اجرایی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان است.

استاندار ایلام ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور در خرداد سال‌جاری به استان ایلام، واحد سولفورزدایی (SRU) و هیدروژن مجتمع پتروشیمی ایلام با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال و با اشتغا‌ل‌زایی ۴۰۰ نفر افتتاح خواهد شد.

وی دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در استان را شرکت بزرگ استیل کورد با اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد ریال، شرکت فولادگستر آتنا با اعتبار. ۳۶۰۰ میلیارد ریال و شرکت کوشای غرب با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار