مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از آغاز عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی ایلام با دو میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۷۴۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 14 May 2019

اخبار روز ایلام

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی شهر ایلام با اعتبار تخصیص یافته دو میلیارد ریالی آغاز شد و به زودی مشکلات و کمبودهای این بازارچه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تخصیص از مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است، تصریح کرد: این بازارچه ۲۳ غرفه دارد و هنرمندانی در رشته‌های گلیم، چوب، سفال، مس، زیورآلات، جاجیم، معرق و … است و ۵۰ نفر در این بازارچه مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: این بازارچه که برای احداث آن پنج میلیارد ریال هزینه شده هر چند از حیث عمرانی با کاستی همراه است اما فعالیت این مرکز به سامانه مناسبی برای عرضه دست آفرینه های هنری مبدل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ابراز امیدواری کرد با اعتبارات تخصیص یافته کاستی‌های این بازارچه رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۳۳ رشته فعال صنایع دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و … در استان وجود دارد که این رشته‌ها در بیش از ۱۰۰ کارگاه فعال استان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر صنعتگر در حال تولید هستند./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار