مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: پروژه های آبرسانی به روستاهای ایلام نیازمند ۵۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۴۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 14 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله تیموری اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای استان ایلام در نظر و هزینه شده است.

وی بیان داشت: برای سال آینده و سال بعد، حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار در این راستا نیازمند هستیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مشکل تأمین آب ۴۰ روستا که هنوز به صورت سیار تأمین می‌شود، برطرف شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام تصریح کرد: از ۵۵۶ روستای استان ایلام بر اساس آمارها برای ۵۱۶ روستا طرح آبرسانی صورت گرفته و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان که تحت پوشش آبرسانی قرار دارند.

خسارت سیل به زیرساخت‌های آبرسانی ۱۲۲ روستا

وی اظهار داشت: اما بر اثر سیل اخیر به زیرساخت‌های روستایی به خصوص در بخش آبرسانی آسیب فراوان وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام افزود: در بحث سیل اخیر که در فروردین ماه سال جاری داشتیم بیش از ۱۲۲ روستای خسارت دیدند که این خسارت‌ها از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد بوده است.

تیموری اظهار داشت: بر اساس برآورد ریالی واحد مطالعات مهندسی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده که هم اکنون این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: ۴۵ هزار و ۶۲۹ خانوار با جمعیتی نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه آب روستاهای استان ایلام از ۱۶۶ منبع شامل ۱۰۵ چشمه و ۶۱ مورد چاه و قنات تأمین می‌شود، اضافه کرد: متوسط مصرف روزانه آب در برخی از روستاهای استان ۳۶۰ لیتر در شبانه روز است و طبق بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد از مشترکان این شرکت در روستاها الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار