معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: کاهش نرخ‌ شیوع اعتیاد در استان ایلام،کمتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۷۴۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 13 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در نشست  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: ایلام کم جمعیت ترین استان با 580 هزار نفر است که نسبت جمعیت جوان آن 27 درصد است در حالی‌که جمعیت جوان در کشور 25 درصد است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: در زمینه اعتیاد استان ایلام رتبه 26 کشور را دارد که نرخ اعتیاد در کشور 5.4 و در ایلام 1.9 است و تعداد مراکز درمانی در این حوزه نیز 50 مرکز است.

وی به برنامه ریزی‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان ایلام ایلام اشاره و یادآرو شد: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برنامه‌هایی را برای کاهش آمار معتادان در دست اقدام دارد و این اقدامات منجر به «کاهش نرخ‌ شیوع اعتیاد»  در استان  ایلام شده است.

نوذری تصریح کرد: وظیفه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر سه حوزه مقابله، درمان و فرهنگی پیشگیری است.

وی گفت: تفاهم نامه های متعددی در حوزه فرهنگی و پیشگیری با دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف بویژه بهزیستی و آموزش و پرورش و در حوزه درمان با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است.

نوذری به آمار مراکز درمانی و اقامتی ترک اعتیاد در استان ایلام اشاره و بیان کرد: 50 مرکز درمانی و اقامتی ترک اعتیاد در استان ایلام وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: میانگین کشفیات انواع مواد مخدر در استان ایلام 246 کیلوگرم در سال است ولی این آمار در سال 97 به 570 کیلوگرم انواع مخدرهای سنتی و صنعتی رسیده است.

وی در پایان یادآورشد: «کاهش نرخ‌ شیوع اعتیاد»  استان  ایلام،کمتر از میانگین کشوری است که این موضوع، موفقیتی برای استان ایلام محسوب می‌شود./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار