مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از ارزیابی 12 هزار و 100 واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل در مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیب الله محبی  اظهار داشت: از مجموع 21 هزار در خواست مردمی برای خسارت سیل زدگان در استان ایلام تاکنون کار ارزیابی 12 هزار و 100 واحد مسکونی و تجاری پایان یافته است.

وی افزود: ارزیابی این واحدها توسط تیم های ارزیاب متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

محبی با بیان اینکه کار ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده در دیگر شهرهای استان نیز توسط کارشناسان بنیاد مسکن هر یک از شهرستان های این منطقه درحال انجام است، گفت: از تعداد واحدهای مسکونی ارزیابی شده، 2 هزار و 388 واحد احداثی و 9 هزار و 700 واحد تعمیری شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: از تعداد واحدهای شناسایی شده جهت دریافت خسارت سیل تعداد150 واحد احداثی و 895 واحد تعمیری به بانک های عامل استان معرفی شده است.

محبی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی سیل زده، اضافه کرد: 120 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای واحدهای شهری و 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 100 میلیون ریال بلاعوض به واحدهای روستایی پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام همچنین از پرداخت بخشی از تسهیلات بلاعوض به روستاهای بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر خبر داد و افزود: متوسط سقف واحدهای تعمیری، 150 میلیون ریال بر اساس نوع یک و دو خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار