امام‌جمعه اقلید با انتقاد کم‌توجهی به وضعیت بازار و عدم پاسخگویی لازم در این زمینه، گفت: سیل واردات به کشور کمک به تولید داخلی نیست بلکه کنترل بازار و گرانی، نظارت انقلابی و جهادی می‌خواهد.
کد خبر: ۷۴۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 10 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت فرارسیدن ماه رمضان از ارزش روزه، حرمت این ماه و روزه‌داران و ثواب و پاداش آن‌ها سخن گفت و بر تأثیر روزه در سلامتی افراد تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل در سایه و پشتوانه دولت تروریستی آمریکا به رهبری ترامپ و نیز گاوهای شیرده منطقه، با خیالی راحت سعی در اجرای معامله قرن و اجرایی کردن آن در انتقال پایتخت خود به قدس شریف بوده و اخیراً حملات خود به مردم مظلوم فلسطین را تشدید کردند، به موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی توسط مقاومت حماس فلسطین اشاره کرد و عنوان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند دوره‌ای که فلسطین با چوب و سنگ از خود دفاع می‌کرد، گذشته و امروز به حول و قوه الهی در سایه موشک‌های در اختیار و تولید خودشان، آسایش را از غاصبان می‌گیرد.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: وعده نابودی تا 25 سال دیگر برای رژیم غاصب اسرائیل که مقام معظم رهبری فرموده بودند، تحقق‌ می‌یابد و نمازمان را در قدس می‌خوانیم.

تصمیم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ اتمام‌حجت به اروپا پیرامون نقض برجام توسط آمریکا و بی‌تفاوتی اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی، فرانسه، انگلیس و آلمان بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید بود.

طالبی بیان داشت: بر اساس بندهای 26 و 36 معاهده برجام که این حق را به ما داده بود که در صورت نقض برجام، اقدامات قانونی بر اساس عرف بین‌الملل می‌توانیم انجام دهیم، تصمیم گرفته و 60 روز به کشورهای اروپایی فرصت پاسخگویی را دادیم.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به مسائل بانکی و فروش نفت ایران، یادآور شد: این واکنش در مقابل آن کنش (خروج از برجام و بی‌توجهی اروپا به خروج آمریکا از برجام و عدم تعهد اروپاییان و اتحادیه اروپا) صورت گرفت و اگر انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا بخواهند سیاسی بازی کرده و پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل بکشانند و آمریکا نیز گربه‌رقصانی خود را آغاز کند، جمهوری اسلامی ایران اقدامات سختی در مقابل آن‌ها انجام داده و گزینه‌های دیگری همچون خروج کامل از برجام را در پیش می‌گیرد.

وی به برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما را از تهدید نظامی و محاصره اقتصادی بیشتر نترسانید.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: از این اقدام قانونی شورای عالی ملی امنیت کشور حمایت می‌کنیم و از مسؤولان مربوطه می‌خواهیم که در ایفای حقوق ملت بزرگ ایران اسلامی تا سرانجام، دفاع کنند.

خطیب جمعه اقلید با یادآوری برخی از تذکرات و فرمایشات مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته تاکنون درزمینهٔ برجام، مذاکره، بدعهدی طرف مقابل و...، گفت: چند سؤال درزمینهٔ اتمام‌حجت بر اروپا و اتحادیه اروپا از دولت و شورای عالی امنیت ملی کشور از باب تذکر و یادآوری دارم.

طالبی با بیان اینکه آیا ممکن است اروپایی که یک سال پس از خروج آمریکا از برجام هیچ اقدام عملی در راستای تعهدات خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران انجام نداد، در این دو ماه کاری کند، ادامه داد: بهتر بود به‌جای ضرب‌الاجل 60 روزه زمان کمتری در نظر گرفته می‌شد تا این‌همه فرصت سوزی نشود.

وی با طرح سؤالاتی چون آیا اگر اروپا حاضر به قبول این ضرب‌الاجل نشد، باید مدت 60 روز را صبر کنیم؟ آیا اگر اروپا به‌صورت کلی حاضر به تعهدات خود و زمان عنوان‌شده نشد، باید گام‌به‌گام ضرب‌الاجل اعلام کنیم یا یک‌باره قرارداد را فسخ و آن‌ها را رها می‌کنیم؟ آیا صندوق مالی که برای ما درست کرده‌اند، قابل‌اعتماد است؟ و...، به آیه 58 سوره انفال اشاره و تصریح کرد: «هرگاه از جماعتی خوف خیانت داشتی، به‌گونه‌ای برابر، پیمانشان را لغو کن زیرا خداوند خائنان پیمان‌شکن را دوست ندارد.»

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود از گرانی مسکن و زمین و...انتقاد کرد و با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در کشور به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، گفت: چه عوامل و دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارد تعادلی در قیمت بازار ساخت‌وساز ساختمان به وجود آید.

امام‌جمعه اقلید همچنین به گرانی‌های سرسام‌آوری که بازار برخی دیگر از اجناس به‌ویژه در ماه مبارک رمضان را فرا گرفته است، اشاره کرد و بیان داشت: آیا سیل واردات به کشور کمک به رونق تولید داخلی است.

وی تأکید کرد: کنترل بازار و گرانی، نظارت انقلابی و جهادی می‌خواهد نه واردات.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار