رئیس پلیس فتا ایلام به خانواده‌ها در خصوص فعالیت و شرکت فرزندان آن‌ها در سایت‌های قمار و شرط‌بندی هشدار داد .
کد خبر: ۷۴۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 10 May 2019

به گزارش تابناک  ایلام، سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا بیانگر افزایش جرایم در حوزه کلاهبرداری‌ها از طریق سایت‌های قمار و شرط‌ بندی است .

وی افزود: قربانیان و شاکیان این نوع پرونده‌ها بیشتر نوجوانان و جوانان هستند که بدون اطلاع از وضعیت و نحوه فعالیت سایت‌های شرط‌ بندی و قمار شروع به فعالیت می‌کنند و متأسفانه در دام کلاهبرداران می‌افتند .

جمالی ادامه داد: نکته قابل تأمل دیگر این است که نوجوانان و جوانان از کارت و حساب‌های بانکی اعضای خانواده به ویژه والدین خود برای پرداخت هزینه‌ها و شرکت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی استفاده می‌کنند و از سوی والدین نظارت مطلوب بر فعالیت‌های آن‌ها صورت نمی‌گیرد .

وی با اشاره به اینکه فعالیت سایت‌های قمار و شرط‌ بندی، هم بر اساس شرع و هم قانون ممنوع و جرم است، تأکید کرد: از همه افراد به خصوص قشر نوجوان و جوان انتظار می‌رود از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند و به تبلیغات فریبنده آن‌ها توجهی نکنند .

رئیس پلیس فتا در ادامه با توصیه به والدین گفت : برهمه فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشید و به خصوص در زمانی که از کارت و حساب بانکی آن‌ها استفاده می‌شود توجه جدی به تراکنشات انجام گرفته داشته باشید .

جمالی در پایان گفت: از عموم مردم تقاضا داریم انواع جرایم رایانه‌ای را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار