کد خبر: ۷۴۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 09 May 2019

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند مشاغل به روزرسانی شود.

‌به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: تنفس یک ساله به تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای طرح‌های بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی که در مناطق سیل‌زده استان دچار خسارت شدند اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: البته در صورت نیاز مصوبه کارگروه ملی برای افزایش مدت زمان استمهال این تسهیلات گرفته خواهد شد.

این مسئول از پرداخت وام‌های مکمل به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در این مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: نباید بازگشت به زندگی و کسب و کار عادی مردم سیل‌زده زمانبر باشد در این باره باید سند مشاغل بهروزرسانی تا از موازی‌کاری اجتناب شود و اقدامات یکپارچه‌ای در این مناطق صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اشراف کافی به مناطق سیل‌زده دارند و نباید منتظر دستورات مقامات کشوری باشند بلکه باید در حد توان خود برای جبران خسارات وارده تلاش کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وام‌هایی بدون بیمه در گذشته به مردم پرداخت می‌شد که این موجب هدررفت آنها شده و نباید این اشتباه مجدداً تکرار شود.

این مسئول اضافه کرد: وزارتخانه تمایل به ایجاد اشتغال عمومی و فعالیت‌های جمعی دارد و برای افرادی که برای پاکسازی مزارع، راه‌های دسترسی و اصلاح مسیل‌ها اقدام کردند حقوق ۱۰۰ روزه پرداخت خواهد کرد.

منصوری از پرداخت بیمه بیکاری به مدت سه ماه به افراد مناطق سیل‌زده خبر داد و عنوان کرد: البته این علاوه بر استمرار پرداخت بیمه بیکاری‌های گذشته است. همچنین محدودیت رسته برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری نیز رفع می‌شود.

منصوری از پرداخت و تأمین ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مناطق سیل‌زده خبر داد و با بیان اینکه تلاش می‌شود این مبلغ به همراه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه قبلی به زودی به لرستان تخصیص داده شود، یادآور شد: مردم نیز باید در روند بازسازی و احیای زندگی خود مشارکت داشته باشند و روش‌های کمک خیران همچون دادن وجه نقد به سیل زدگان شایسته مردم لرستان نیست./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار