معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام :
نخستین انجمن داستان ایلام به عنوان بیست و هشتمین انجمن فرهنگی، هنری استان در آیینی در مجتمع فرهنگی، هنری ایلام آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۷۴۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 08 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: این انجمن به منظور مستندسازی متل ها، داستان ها و قصه های عامیانه و شفاهی استان به عنوان میراث ارزشمند ادبیات بومی و محلی راه اندازی شده است.

یونس قیطانی برگزاری کارگاه های آموزشی داستان نویسی مدرن، برپایی جشنواره ها و همایش ها، نشست های نقد کتاب و رونمایی از آثار داستان نویسان استان، دعوت از شخصیت ها و نویسندگان برجسته کشوری در حوزه ادبیات داستانی، معرفی هرچه بیشتر توانمندی ها و ظرفیت های داستانی استان به کشور را از اهداف ایجاد این انجمن برشمرد.

وی گفت: این انجمن ضمن برگزاری نشست های هفتگی و خوانش داستان قرار است کارگاه های آموزشی نیز با هدف تقویت هنر داستان نویسی در این استان برگزار نماید.

به گفته وی، انجمن های داستان بر اساس سیاستگذاری بنیاد شعر و ادب داستانی ایرانیان در استان های کشور راه اندازی می شود.

به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، اعضا هیات مدیره این انجمن پنج نفر عضو داشته و همه داستان نویسان استان عضو مجمع عمومی آن هستند.

گفتنی است در آیین افتتاح این انجمن جمعی از نویسندگان استان نظیر محمدعلی قاسمی، حسین شکربیگی، یاسر بابایی و ... حضور و به بحث و تبادل نظر پرداختند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار