مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام از اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار ایلام خبر داد و گفت: این طرح برای توسعه اشتغال و افزایش تولید در استان انجام می شود.
کد خبر: ۷۴۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 08 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ بابک افراز اظهار داشت: طی چند سال اخیر یکی از برنامه‌های با اولویت وزارتخانه جهاد کشاورزی، طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار بوده است.

وی ادامه داد: این برنامه یک طرح ملی است و استان‌هایی که شرایط اقلیمی بارندگی مناسب دارند، به طور سالانه میزان توسعه باغات به آنها ابلاغ و پیگیر این موضوع هستند که توسعه باغات در اراضی شیب دار اتفاق افتد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام افزود: توسعه باغات در اراضی شیب دار هم از نظر اشتغالزایی و هم از نظر جلوگیری از فرسایش خاک و روان آب‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه معمولاً اراضی که شیب حدود بین ۵ تا ۲۵ درصد دارند اراضی مستعد و مناسبی برای توسعه باغات هستند، تصریح کرد: مناطقی که میانگین بارندگی بیش از ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلی متر بارندگی داشته باشند مناطقی هستند که امکان این وجود دارد که باغات را در آن مناطق توسعه داد.

افراز عنوان کرد: ارتفاع از سطح دریا یکی از آیتم‌های بسیارمهم در انتخاب مناطقی است که باغات به صورت دیم توسعه پیدا کند.

وی افزود: در مناطق مختلف استان اراضی نقاط مختلفی بررسی شده که هم از نظر بافت خاک و هم از نظر شرایط اقلیمی و متوسط بارندگی استان ایلام شرایط بسیار مستعد و مناسبی برای محصولات مختلف باغی دارد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار