با پیگیری فرماندار دهلران ؛
فرماندار دهلران گفت :با توجه به اینکه در استان های همجوار کرایه حمل گندم پرداخت پرداخت می شد لذا پیگیری موضوع در دستور کار قرار ما قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 07 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛شهرستان دهلران یکی از شهرستان های مهم استان در بحث تولیدات کشاورزی بخصوص گندم است شهرستانی که به تنهایی نیمی از تولید گندم در استان را تولید می کند و درواقع عملکرد مناسب محصولات کشاورزی این شهرستان بخصوص در بحث گندم سبب شده که لقب سیلوی گندم استان نام بگیرد.

در سالهای اخیر بخش خصوصی با کمک دولت بیش از 10 سلیو های مکانیزه ذخیره گندم در شهرستان دهلران احداث کردند که این امر نشان از توجه دولت واز طرفی ظرفیت وپتانسیل بلقوه کشاورزی بخصوص گندم در این شهرستان را نشان می دهد چرا که سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی شهرستان روز به روز در حال افزیش است.

اما یکی از مشکلات عدیده کشاورزان در شهرستان دهلران عدم پرداخت کرایه حمل گندم بود که همین امر باعث شده بود بیشتر کشاورزان منطقه تمایل به تحویل محصول گندم خود را به سیلو های شهرستان نداشته باشند وگندم خود را به استان خوزستان که سال هاست کرایه حمل گندم برای تشویق و ترغیب کشاورزان را برای تحویل محصول در دتسور کار خود دارد ببرند.

اما خوشبختانه گویا امسال برخلاف سالهای گذشته فرماندار دهلران و مسئولان رایزنی فراوانی برای تحقق خواسته کشاورزان در بحث پرداخت هزینه حمل گندم داشته در این راستا گفتگویی با فرماندار دهلران داشته ایم.

فرماندار دهلران گفت  : پرداخت کرایه حمل گندم از مهمترین درخواست ها و مطالبات کشاورزان بود که خواستار آن با توجه به بعد مسافت ها بودند.

مجید عسگری در گفتگو با تابناک اطهار داشت : با توجه به اینکه در استان های همجوار کرایه حمل گندم پرداخت پرداخت می شد لذا پیگیری موضوع در دستور کار قرار ما قرار گرفت.

فرماندارتصریح کرد : خوشبختانه پیگیر ها ومکاتبات در این راستا با اداره کل غله استان صورت گرفت وامرزو خواسته بحق کشاورزان منطقه محقق شده است به طوری که کرایه حمل گندم به ازای هر تن بین 150 تا 200 هزار ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت تدبیر وامید در شهرستان دهلران عنوان کرد: خوشبختانه دولت در سالهای اخیر اقدمات بیسار مهمی در راستای توسعه کشاورزی در شهرستان دهلران برداشته است و این امر نشان از توجه دولت به شهرستان دهلران می باشد.

عسگری عنوان کرد : شهرستان دهلران با اراضی مستعد کشاورزی مناسبی که دارد به قطب کشاورزی ایلام محسوب می شود چرا که سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود.

وی گفت : برابر پیگیر ها وبررسی ها صورت گرفته پیش بینی می شود امسال 50 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و آبی در دهلران بیش از 140 هزار تن گندم مازاد به سیلوهای ذخیره گندم شهرستان خریداری شود .

فرماندار دهلران افزود : با تکمیل سامانه گرمسیری ، سد میمه توسعه وتجهیز زمین های کشاورزی شهرستان نوید بخش آینده درخشان در بخش کشاورزی است و دولت تدبیر و امید در این راستا گام های مهمی برداشته است ./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار