آنچه که این روزها مردم شهرستان دهلران واز همه مهمتر مردم بخش موسیان  وبخش دشت عباس شاهد آن هستند، اقدامات سریع  رئیس حوزه قضایی موسیان است؛ چرا که علی رغم افتتاح واستقرار چند ماهه دستگاه قضا در موسیان شاهد بررسی سریع پرونده ها ورودی به این حوزه قضایی هستند .
کد خبر: ۷۴۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 05 May 2019

تابناک ایلام مجتبی کاور ::در سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا به سیستان و بلوچستان یکی از صحبت های قابل توجه وی خدمت به مردم است  ،چرا که در این سفر،رئیس دستگاه قضا به نکته بسیار حائز اهمیتی اشاره نمود که شاید در ابتدا بسیاری از مردم  آن را شعاری و در حد یک ادعا وحرف قلمداد کردند .

اما بعد از صحبت های رئیس قوه قضاییه در بحث ضرورت خدمت به مردم، شاهد آن هستیم که در دورترین نقطه پایتخت ایران ،حوزه قضایی یک  شهر مرزی در جنوب غرب کشور به نام " موسیان" از توابع "شهرستان دهلران" ،به شعار  رییس دستگاه قضا عینیت بخشیده و  با دوشیفته نمودن دادگستری این بخش ،خدمت قضایی به مردم وکاهش اطاله دادرسی را استارت زده است .

هرچند درحکومت اسلامی اصل خدمت به مردم همین است که درشعار رییس دستگاه قضا نمود یافته است ،اما پیش قدم شدن دادگستری   بخش موسیان در تحقق این خواسته قاضی القضات در نوع خود بی سابقه است .در واقع عملیاتی شدن صحبت جناب آقای رییسی  در استان سیستان بلوچستان مبنی بر  اینکه  دستگاه قضا وقضات مبنی بر اینکه " کار مردم نباید عقب بیفتد و ما به مقتضای کار تصمیم می‌گیریم. ملاک برای ما آن است که بتوانیم کارآمدی دستگاه قضایی را افزایش دهیم "در کمتر از یکهفته آن هم از سوی رییس حوزه قضایی یک بخش دورافتاده را باید نقطه عطفی در خدمت رسانی دستگاه قضا به مردم قلمداد کرد.

آنچه که این روزها مردم شهرستان دهلران واز همه مهمتر مردم بخش موسیان  وبخش دشت عباس شاهد آن هستند، اقدامات سریع  رئیس حوزه قضایی موسیان است؛ چرا که علی رغم افتتاح واستقرار چند ماهه دستگاه قضا در موسیان شاهد بررسی سریع پرونده ها ورودی به این حوزه قضایی هستند .

بازگشت به کار 40نفر از نیروهای اخراجی پتروشیمی دهلران ، برخود قانونی با افراد مخل نظم وامنیت وتکریم ارباب رجوع وهمکاری با مسئولان شواری تامین وبزرگان طوایف برای حل مشکلات با حفظ قانون از شاخصه های مهم رئیس وکارکنان قضایی بخش موسیان است ،حال برای بررسی بیشتر موضوع گفتگویی با سهراب زاده رئیس حوزه قضایی موسیان داشته ایم .

رئیس حوزه قضایی موسیان گفت : بدون شک خدمت به مردم یکی از مهمترین اولویت هایی است که در دستور کار مجموعه همکارن قضایی موسیان قرار گرفته است

محمد سهراب زاده در گفتگو با تابناک اظهار داشت : امر قضا امر بسیار مهمی است که امروز مسئولیت آن بر عهده ما می‌باشد وباید دراین راستا تلاش کنیم علاوه بر اجرای کامل قانون به مردم خدمت کنیم.

وی افزود :  وقتی هدف خدمت به مردم جامعه باشد وما شاهد هم افزایی واز طرفی همکاری مردم با دستگاه قضا برای کاهش ورودی پرونده ها به دادسراها هستیم.

رئیس حوزه قضایی بخش موسیان افزود : بدون شک وقتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکم انتصاب حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه می خواهد گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون در رأس برنامه‌هاقرار گیرد، بیانگر این است که همه ما در دستگاه قضا باید منویات رهبر فرزانه واز طرفی صحبت های رئیس قوه قضایه را به صورت عملیاتی اجرایی کنیم تا مردم به خوبی خدمات دستگاه قضا واجرای قانون را لمس کنند .

وی گفت : به خاطر رسیدگی به موقع پرونده های ورودی بخش موسیان ودشت عباس وحسب تاکیدات رئیس دستگاه قضا و رئیس کل دادگستری استان جهت تکریم مراجعین وکاهش زمان رسیدگی مجموعه حوزه قضایی موسیان به صورت صبح وعصر به پرونده های قضایی رسیدگی می کند.

سهراب زاده عنوان کرد :باتوجه به اینکه اکثر مردم بخش های موسیان ودشت عباس به اموارت کشاورزی ودامداری مشغول هستند وممکن است نتوانند در وقت اداری صبح به دادگستری مراجعه کنند لذا دادگاه موسیان علاوه بر صبح عصرها از ساعت 16تا قبل از اذان مغرب به شهروندان در زمان کاشت وبرداشت محصولات کشاورزی ارئه خدمت می کند .

وی گفت : بدون شک خدمت به مردم در هر حوزه ای علاوه رضایت مندی مردم سبب خواهد شد که وحدت وفا داری مردم به نطام بیشتر شود .

به گزارش تابناک دادگاه ،عمومی بخش  موسیان از مصوبات سفر آملی لاریجانی رئیس پیش دستگاه قضا به استان ایلام بود که حدود 8ماه از فعالیت آن در این بخش می گذرد ودر این مدت اقدامات موثری در راستای اجرای قانون واز طرفی دفاع از حقوق عامه مردم در دستور کار رئیس حوزه قضایی آن بوده است که موجب رضایت مردم قرار گرفته است .

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ما گفتیم چه کردین... خداییش مخ ملتو کار گرفتین؟؟؟؟؟؟؟؟
نتبناک میشه این نویسنده های نون به نرخ روز خورو دیلیت کنی تا به شعور ما توهین نشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار