شنیده هاحاکیست؛
اما به موازات داغ شدن این بازار مذبح آبروی افراد و ظرفیتهای مدیریتی استان ،دراین سو و در سپهر سیاسی و مدیریتی استان ،شکل گیری عجایبی را شاهدیم که مشابه آن را در کمتر جا ویا در کمتر صنفی شاهد بوده ایم ،تلاش برای بقا بر صندلی مدیریت به هرقیمتی ! ورواج نوعی از هرج ومرج مدیریتی و خرد شدن دیوار ساختارهای مدیریتی ونظارتی در استان!
کد خبر: ۷۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 02 May 2019

تابناک ایلام::روزها وبلکه هفته هاست در  فضای رسانه ای و مجازی استان، انتشار خبرهای مختلف وگاها متناقضی را در خصوص انتصاب برخی مدیران اجرایی وسیاسی استان از معاونتهای استاندار گرفته تا تغییر در ترکیب برخی فرمانداری ها شاهد بوده ایم . برخی از کانالها تمامی مساعی خود رابراین نکته معطوف نمودند تا به هرطریق ممکن ،حتی بدون آنالیر خبرها ،بازتاب دهنده گمانه زنی هایی در این حوزه باشند.

گمانه زنی هایی که درآن برخی رسانه ها و کانال های مجازی، تنها به خاطر عقب نماندن از قافله خبررسانی ویا جذب چند ممبر تلگرامی ، بی توجه به جایگاه وشان افراد ،نام آنان را سرزبانها انداخته وبدلیل عدم تحقق این گمانه زنی ها ،زمینه ساز رواج بازار داغ  شایعات متعددی حول محور چرایی عدم انتصاب این افراد شده اند ،بازاری که شخصیت وآبروی افراد در آن در حال سلاخی است.

اما به موازات داغ شدن این بازار مذبح آبروی افراد و تحقیر ظرفیتهای مدیریتی ،دراین سو و در سپهر سیاسی و مدیریتی استان ،شکل گیری عجایبی را شاهدیم که مشابه آن را در کمتر جا ویا در کمتر صنفی شاهد بوده ایم ،تلاش برای بقا بر صندلی مدیریت به هرقیمتی ! ورواج نوعی از هرج ومرج مدیریتی و فروریختن  دیوار ساختارهای مدیریتی ونظارتی در استان!

با وجود نقدهای جدی به این حوزه،اما در طول سنوات گذشته ،کم وبیش انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس یک اشل والگوی تعریف شده سیاسی ومدیریتی اجرایی می شد  وسنگ بنای آن نیز بر مبنای نوع نگرش سیاسی ،کارآمدی و تلاش در راستای جریان خون تازه در رگهای مدیریتی و چرخش نخبگان گذاشته شده بود .اما ماههاست ورق برگشته و شیوه های نوظهوری را در عرصه مدیریتی استان شاهدیم!

وقتی می گوییم اخیرا تمامی ساختارها به هم ریخته و نوعی هرج ومرج بر سیستم مدیر گزینی حاکم شده است ،حتما بروز اتفاقاتی را در این سیستم نظاره گر بوده و یا دست کم شواهدی برای اثبات ادعای خود دست وپا کرده ایم  که هیچ دلیلی بر انکار آن قابل ارایه نیست.

اگر بخواهیم از کنار نقش پررنگ مشاورین جوان تحمیلی به مدیران دستگاههای اجرایی و راه اندازی بازار پشت پرده تقسیم غنائم مدیریتی از سوی آنان و وادادگی برخی مدیران کل بگذریم، البته که  نمی توانیم!اگر بخواهیم بر صندوق خودروهای پر از گوشت بره و عسل ناب و گلیم های نقش بسته برای خط بطلان کشیدن بر احکام در دست صدور چشم ببندیم که نمی بندیم ! اگر بخواهیم ازکنار بازگشت مدیرگزینی خانوادگی وتعیین جانشین مدیران کل استانداری به سبک سلاطین بگذریم که نمی گذریم ،از کنار تلاش یک فرماندار برای حذف جایگزین معرفی شده او به وزارت کشور با وجود عبور از تمامی فیلترها! هم نخواهیم گذشت !تلاشی برای بقا بر صندلی مدیریت به قیمت قربانی نمودن اخلاق وریختن آبروی دیگران !

لحظه ای که خبر غیبت دو هفته ای فرماندار در آستانه تغییر شهرستان مهران به گوشم رسید ،این تصور در ذهنم شکل گرفت که شاید سبک وسیاق  محمودهای سپهر سیاسی کشور ! وقهر از مدیریت به رده های پایین مدیریتی سرایت کرده است ! اما وقتی که خبر ذوق زدگی دوستان فرماندار با طرح ادعای پیروزی بر رقیب به قیمت حذف او را دریافتم ،نتوانستم برای  نامگذاری این شیوه غیر اخلاقی  جمله ای جز "هرج ومرج مدیریتی وذبح اخلاق به پای مدیریت در استان" بیابم.

بله !شنیده ها وخبرهای غیر رسمی آن هم از زبان اطرافیان فرماندار در آستانه تغییر مهران ،حاکی از این است که ایشان پس از دو هفته لابیگری و تلاش مستمر برای ناکامی جایگزین خود ،شیپور پیروزی رابه صدا در آورده است ! غافل از اینکه این شیپور ،صور مرگ اخلاق در سیاست ومدیریت است !

اگر واقعا این ادعای فرماندار مهران مبنی بر تلاش برای ناکامی جایگزین معرفی شده به وزارت کشور حقیقت داشته وبلوفی بیش نباشد!باید برای مدیریت از  هم پاشیده استان عزا گرفت ! مدیریتی که قطعا باید توان اقناع افکار عمومی استان ،بخاطر ریختن آبروی شخصیتها به قیمت لبخند دیگر ارکان قدرت را داشته باشد ، درصورت تحقق این ادعا دو فرضیه بیشتر نمی توانیم برای این موضوع متصور باشیم ؛

اول اینکه مدیریت ارشد استان که خود گزینه جدید جایگزین فرماندار مهران را به وزارت کشور معرفی نموده ،این فرد نیز بدلیل تجربه وتحصیلات مرتبط توانسته است نظر موافق مدیران وزارتخانه را جلب و در آستانه معارفه قرار گیرد ،صرفنظر نمودن وزارت کشور از این انتصاب، جز با چراغ سبز مدیریت ارشد استان میسور نخواهد بود ،چراغ سبزی که در راستای جلب توجه دیگر ارکان قدرت معنا می شود.اگر اینچنین است، ایشان بایستی پاسخگوی این بی اخلاقی و بازی با شخصیت و تحقیر ذخیره های مدیریتی استان باشند!

دوم اینکه اگر فرض را بر عزم جزم استاندار وحمایت همه جانبه وی از گزینه معرفی شده بگذاریم ،اگر وقتی استاندار نخواهند فرماندار پیشین در این مسند باقی بمانند !پس تلاش فرماندار سابق برای حذف گزینه جدید و بقای خودسرانه بر مسند فرمانداری بدون رضایت استاندار را باید چگونه معنا کنیم ،آیا این موضوع جز ضعف ویا هرج ومرج مدیریتی و خارج شدن ابتکار عمل از دست مدیریت ارشد استان، معنا ومفهوم دیگری می تواند داشته باشد!؟دراینصورت ایشان باید به صراحت بگویند سهمشان  در مدیریت استان چه اندازه است ؟

ودر صورت صحت این ادعا! سخنی با فرماندار !؛جناب فرماندار واقعا صندلی مدیریت چقدر می ارزد که به خاطر آن ، دو هفته دوره گردی در وزارت کشور به این منتج شود که به بهای ریختن آبروی یک مومن ،بر آن صندلی تکیه بزنید ،آیا واقعا ارزشش را دارد؟! درست است که این شهرستان به نوعی ملک پدری شماست، اما اتاق مدیریت آن ، ملک طلق کسی نیست !

امیدواریم اینگونه که می گویند نباشد،....اما در مطالب بعدی به تشریح مصادیق بیان شده بالا خواهیم پرداخت !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
...البته که نمی توانیم!اگر بخواهیم بر صندوق خودروهای پر از گوشت بره و عسل ناب و گلیم های نقش بسته برای خط بطلان کشیدن بر احکام در دست صدور چشم ببندیم که نمی بندیم ! ....

میدونم منظورتون مدیرکل بالیاقت و با عرضه !!!!!!!!! سازمان خرابه میراث فرهنگی و گردشگری نیست
کاربر فعال
|
United States
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
ای کاش دل از صندلیشون دیگه بکنن جوانترها به میدان بیاین ادارات ما پرشده از مدیران ۳۳سال خدمت به بالا ومعاونینشون رو از همسن وسال های خود که ۳۳ سال به به بالا خدمت کردن انتخاب میکنن
عجب جوانگرایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
جناب اسدی، بنای تابناک از روز نخست مقابله با فرماندار مهران بوده و تا امروز دست از توهین و تهمت بر نداشته است. اگر خودت یک بررسی اجمالی از ۲۳ یادداشتی که در این ۱۴ ماهی که ملکشاهی فرماندار مهران شده به عمل اورید خواهید دید که چقدر در همین زمینه دروغ و خلاف نوشته اید.

اولن، بحث تغییرات معاونین و فرمانداران به مشکل برخورده که به امید خدا در همین هفته انجام خواهند شد.

دومن، این مواردی که در مورد فرماندار مهران نوشته ای، اطلاعات غلطی است به دوستانت به شما داده اند. اگر شرایط فراهم شد و کار تغییر فرمانداران انجام گرفت و خلاف یادداشت شما ثابت شد آنوقت چه خواهید کرد؟ آیا از ملکشاهی و تمام ملکشاهیها که در چند سال دایم به آنها تهمت میزنید عذرخواهی می کنید یا باز یادداشت دیگری مینویسید و با دروغی دیگر آن را ماست مالی می کنید؟

انتظار انتشار این نظر را از تابناک ندارم. چون بسیاری از نویسندگان تابناک، سیاستمدار هستند نه خبرنگار.

یا حق
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
"اول اینکه مدیریت ارشد استان که خود گزینه جدید جایگزین فرماندار مهران را به وزارت کشور معرفی نموده ،این فرد نیز بدلیل تجربه وتحصیلات مرتبط توانسته است نظر موافق مدیران وزارتخانه را جلب و در آستانه معارفه قرار گیرد"

تابناکیان، این جمله شما نشان میدهد اطلاع درست ندارید یا خودتان را به بی اطلاعی زده اید چون با وجود اینکه یک ماه است که این گزینه مورد علاقه تان به وزارت کشور معرفی شده هنوز وزارت کشور موافقت خود را اعلام نکرده است. مطمئن باشید اگر وزارت کشور به این تجربه و تخصص شما برسد حتما دکتر مورد نظر شما حکم فرمانداری را میگیرد.
دوست
|
France
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
۱. تلاش برای از دست ندادن صندلی ریاست در ایران کار مرسومی است. در ایران ملاک انتصاب تنها تجربه و تخصص نیست. بیشتر کسانی که در این چند سال وزیر استاندار معاون استاندار- فرماندار- مدیرکل یا هر عنوان دیگری شده اند با سفارش و رایزنی خود آنها بوده است. شما میتوانید مثال بزنید چند نفر از این افراد بدون زنگ و سفارش و رایزنی به ریاست رسیده اند؟ همین دوست عزیزی که دوست دارید فرماندار مهران شود کم رایزنی کرده و کم سفارشش کرده اند؟ پس رفتار ملکشاهی و هر فرد دیگری در این کشور رفتار عادی است مگر آنکه شما تازه از اروپا به ایران تشریف آورده باشید که خبر ندارید.

۲. دوستان تابناک میتوانند در بین مدیران استان و کارشناسان استانداری یک نظرخواهی کنند که ببینند کدامیک از فرمانداران استان از دیگران بهتر کار میکنند بعد به دیگران گیر بدن. شما اگر به فرمانداری گیر بدی که در بین فرمانداران حال حاضر استان از فرمانداران خوب و نه عالی بوده و بقیه را رها کنید آنوقت خواننده با خودش میگوید پس کاسه ای زیر نیم کاسه است.

۳. ایلام هم خبرنگار سکه ای داشته و هم خبرنگار واقعی. از سکه ایها خبری نیست انکه مانده واقعی ها هستند. طوری ننویسید که خواننده از نوشته ها بوی سکه استشمام کند.

۴. مسلمانیم و ادعا می‌کنیم که روزی باید پاسخگو باشیم. اگر به روز معاد معتقدیم روزی فرا میرسد که نه استانداری میماند و نه فرمانداری و نه خبرنگاری. پس باید خودمان را برای آنروز آماده کنیم. این نوشته ها همه ارزیابی میشوند.

۵. حداکثر تا چند سال دیگر همه فرمانداران و استانداران تعویض میشوند و افرادی دیگر جایگزین انها میشود و کارنامه ها مقایسه میگردد. دوستان تابناک باید برای آنروز خود را آماده کنند اگر مردم و مدیران پی بردند که آنکسی که تابناک از آن این همه انتقاد کرد و از بعدی بهتر کار کرده بود آنوقت اعتبار خبری و خبرنگار زیر سوال میرود. قبلا این اتفاق افتاده و امروز مردم برای خبرنگاران سکه ای احترامی قایل نیستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
با سلام .
جناب آقای اسدی عزیز اولا هرشخص برای خودش تلاش خواهد کرد .دوما فرماندار مهران هرکس باشد یا نباشد چه تاثیری دارد بر جنابعالی و چرا به تصمیم مدیریت ارشد استان و وزارت کشور احترام نمی گذارید. و در خصوص فرماندار فعلی مهران جناب آقای ملکشاهی عرض کنم که ایشان مهران را در مسیر توسعه قرار داده و هم اکنون نیز رو به جلو در حال پیشرفت و عمران و آبادانی می باشد .
مدیر پایگاه
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار