جلال میرزایی گفت:کرد:موضوع گیری آقای جاسمی نماینده محترم کرمانشاه در خصوص انتقال معاونت عملیات شرکت نفت غرب به استان ایلام موضعی کاملا نادرست و تلاش نابجا وغیر منطقی برای قرار گرفتن در مقابل یک فرایند کاملا قانونی اداری است .
کد خبر: ۷۴۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 02 May 2019

تابناک ایلام::براساس آخرین آمارهای رسمی استان ایلام بیش از 14 تریلیون متر مکعب گاز و 17 میلیارد بشکه نفت بالغ بر 11 درصد نفت و گاز کل کشور را در دل خود جای داده است .البته با عملیاتی شدن طرح های اکتشافی در مناطق باباگیر،بانکول وچشمه خوش و سایر نقاطی که قرار است بزودی تیم لرزه نگاری در آنها کار تحقیق ومطالعه و اکتشاف را آغاز کند ،حجم ذخایر استان از این میزان بالاتر خواهد رفت.

حتی بدون احتساب کشف نفت وگاز در آینده ،این استان از حیث میزان منافع نفت وگاز در بین استانهای کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است ،اما دراین حال یک استان توسعه نیافته محسوب می شود و با وجود سالها مطالبه گری ،حتی این میزان ذخیره عظیم از کشف گرفته تا استحصال وبهره برداری در استان همسایه مدیریت می شود.

مردم استان ،نخبگان وفعالین رسانه واجتماعی و کارکنان کم تعداد فعال در حوزه نفت وگاز استان معتقدند که با وجود ظرفیتهای موجود دراستان ،مسئولین وزارت نفت ،ظلمی مضاعف در حق ایلام روا داشته شده و خواهر خوانده ایلام(کرمانشاه) به لحاظ نفوذ نمایندگان و مسئولینش حقی که متعلق به ایلام است را مصادره به مطلوب کرده و انتقال این دفتر به مطالبه ای عمومی وحیثیتی برای مردم استان تبدیل شده است.


با این وجود درسالهای اخیر ،بدلیل قرار گرفتن دو نماینده استان در کمیسون انرژی تلاشهای فراوانی ازسوی این دو نماینده ،خصوصا دکتر سلام امینی درراستای انتقال این دفتر صورت گرفت ،سال گذشته با نصب تابلوی "معاونت عملیات " در ساختمان این شرکت دراستان ،بارقه امیدی برای تحقق این مطالبه چندین وچندساله مردم استان ایجاد شد ،اما پس از  ابلاغ وزیر برای استقرار این معاونت درایلام وحتی صدور احکام بیش از 40کارمند کرمانشاهی این شرکت برای اسقرار در دفتر ایلام ،از روز گذشته و همزمان با حضور ریس جمهور در استان کرمانشاه ،سخنان یکی ز نمایندگان کرمانشاه و همچنین بست نشینی و تحصن تعدادی از کارکنان این شرکت در مخالفت با استقرار این معاونت در ایلام خبر ساز شده است.

از این روز و به موازات شکل گیری یک خیزش مجازی ورسانه ای  در استان به مواضع اخیر نماینده کرمانشاه ،این رسانه ،موضوع را از سوی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی پیگیری ومواضع ایشان در این خصوص را جویا شد. جلال میرزایی در گفتگو با تابناک ایلام اظهار کرد:موضوع گیری آقای جاسمی نماینده محترم کرمانشاه در خصوص انتقال معاونت عملیات شرکت نفت غرب به استان ایلام موضعی کاملا نادرست و تلاش نابجا وغیر منطقی برای قرار گرفتن در مقابل یک فرایند کاملا قانونی اداری است .

میرزایی گفت: بعید می دانم این موضع نادرست آقای نماینده ،برای ایشان رای به دنبال داشته باشد ،انتظار بود  سفر رییس جمهور به کرمانشاه به فرصتی برای توسعه این استان تبدیل شود نه فرصتی برای پرداختن به مساله ای که روال قانونی خود را طی می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بعید می دانم ایشان از جایگاهی و موقعیتی برخوردار باشند که بتوانند در مسیر انتقال دفتر معاونت عملیات به استان ایلام وقفه ویا اخلالی ایجاد کنند ،چرا که این موضوع جزو تصمیمات قطعی واز اختیارات وزیر نفت است .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان همراهی وزیر نفت با نمایندگان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آقای زنگنه چهره ای ملی است واز مسایل قبیله ای گذر کرده است . ایشان بعنوان شیخ الوزرا نه تنها در عرصه ملی بعنوان چهره ای شاخص وشناخته شده حرفی برای گفتن دارند ،بلکه در سطح منطقه ای از وی بعنوان فردی صاحبنظر وکارشناس در حوزه نفت وگاز یاد می شود .

میرزایی افزود: بنابراین نگاه زنگنه ،نگاهی طایفه ای وقبیله ای نیست ،پس از سه سال تعامل با ایشان دریافته ام که نگاه قومی در منظوه فکری ایشان جایگاهی ندارد. بنابراین ایشان در خصوص انتقال دفتر معاونت عملیات به استان علیرغم تمامی مخالفتها وسنگ اندازها ،اتخاذ تصمیم نموده و دستوررات لازم راصادر کرده اند.

نماینده ایلام با اشاره به خبر اعتراض تعدادی از کارکنان این شرکت به روند انتقال معاونت عملیات به ایلام تصریح کرد: بدنبال پیگیری های آقای دکتر امینی در خصوص انتقال این معاونت به استان ایلام ،گویا تعداد 30تا 40 نفر از کارکنان این شرکت بمنظور استقرار در ایلام ابلاغ گرفته اند ،طبیعی است این تعداد افراد در مقابل این انتقال دست به اعتراض بزنند.

وی ادامه داد: البته ماهم راغب به انتقال این افراد به استان ایلام نیستیم چرا که انظارداریم پست ها تعریف شده از طریق فراخوان از بین تحصیل کردگان استانمان در حوزه های نفت ،گاز وپتروشیمی واگذار شود . قطعا دنبال این خواهیم بود این مهم محقق شود چراکه معتقدم اگر استقرار معاونت در استان با انتقال این نیروها به استان همراه شود ،قطعا درآینده اعتراضات و مشکلاتی را بدنبال خواهد داشت.

میرزایی افزود: در خصوص اعتراضات شکل گرفته در دفتر شرکت غرب ،ما هیچگونه ملاحظه ای نداریم ،این تحصن ها واعتراضات برپایه تحریکات مدیر نفت وگاز غرب و القائات ایشان شکل گرفته است .امیدوارم  عملکرد ایشان در وزارت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ایلام وزارت نفت را تصمیم گیرنده نهایی این انتقال دانست وگفت :پیگیری و اعتراض نمایندگان کرمانشاه به این مقوله طبیعی است ،اما با این وجود ترجیح ما استقرار دفتر مستقل نفت وگاز در ایلام است .بنده معتقدم دفتر غرب برای مدیریت سه هزار بشکه نفت شهر ادامه دهد ،با توجه به برنامه توسعه میادین باباگیر،بانکول،چشمه خوش ،آذروچنگوله و ..ایده آل ما استقرار دفتر مستقل در ایلام است.

وی ادامه داد: بنابراین اظهارات و مواضع نمایندگان کرمانشاه طبیعی است و امیدوارم جناب وزیر با درنظر گرفتن توقعات نمایندگان کرمانشاه و انتظارات به حق مردم استان ایلام ،دفتر مستقل نفت وگاز زیر نظر شرکت ملی نفت ایران را درایلام مستقر کنند.

وی درپایان ضمن تجلیل از تلاشها وپیگیری های دکتر سلام امینی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مطالبه مردم استان گفت : هر چند بنده وآقای دکتر امینی همواره پیگیر تحقق این مهم دراستان بوده ایم ،اما براساس نوعی تقسیم کار ،تمرکز ایشان به صورت مستمر بر انتقال این دفتر به استان ایلام بوده و بنده نیز پیگیر لرزه نگاری وشناسایی مناطق جدید و انعقاد قرارداد میدان نفتی چنگوله بوده ام.

میرزایی ادامه داد: به هرحال باتوجه به پیگیری های آقای امینی وزیر نفت با انتقال معاونت عملیات به استان ایلام موافقت کردند ،با توجه به شرایط جدید امیدوارم این موضوعات منجر به اتخاذ تصمیم مناسبتری برای ایجاد یک دفتر مستقل در ایلام بشود . دنبال این هستیم وضعیت پیش آمده (اعتراض اخیر) را به فرصتی برای ایجاد یک دفتر مستقل دراستان تبدیل کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
دستتون درد نكنه اقاي ميرزايي به نكته خوبي اشاره كردن كل نفت توليدي استان كرمانشاه سه هزار بشكه است در حاليكه توليد استان ايلام نزديك دويست هزار بشكه است كه با طرح هاي توسعه اي ميادين اذر چنگوله چشمه خوش دانان پايدار غرب و شرق و دالپري ميتونه تا پانصد هزار بشكه افزايش يابد
کارگر پالایشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
پیگیری این مسائل هیچ دردی را دوا نمیکنه. باور نمیکنید بیابید سری به پالایشگاه گاز ایلام بزنید و عملکرد مدیران بومیش را در مقابل احقاق حقوق کارمندها را ببینید. این مدیر را همین نماینده ها سفارش کردن. به خدا ما زمان مدیران گذشته که اکثرا غیر بومی بودن هیچ مشکلی نداشتیم. این ها فقط برای اخراج ما و استخدام فامیل هاشون توانایی دارم.
شهروند
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
در جواب "کارگر پالایشگاه"
انتقال مدیریت های نفت و گاز به ایلام یک اتفاق خوبه. نباید داشتن تجربه های بد به یک مانع ذهنی برای تحقق آن بدل بشه. البته به لطف کوچک بودن شهر ایلام من هم از دور خبر از اوضاع نابسامان شما دارم و انشاءالله مشکلات شما هم حل بشه و آن موضوع دیگری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار