مدیرکل کمیته امداد استان ایلام
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: از زمان تأسیس ستاد زکات استان خوشبختانه مبالغ جمع آوری شده زکات هر ساله در حال افزایش بوده که این نشان دهنده فعالیت خوب ستاد زکات این استان است.
کد خبر: ۷۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 28 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ضیاء رضایی، مدیر کل کمیته امداد استان ایلام در نشست شورای زکات استان ایلام در شهرستان دهلران با اعلام این خبر گفت: شهرستان دهلران قطب کشاورزی استان ایلام بوده و حدود نیمی از غلات تولید شده در این استان مربوط به شهرستان دهلران است اما میزان زکات پرداختی در این شهرستان متناسب با این رقم تولیدی نیست و انتظارها در این زمینه از این شهرستان بیشتر است.

وی با اشاره به هزینه زکات نیز گفت: زکات جمع آوری شده در هر شهرستان و حتی صدقات و یا کمکهای مردمی که کمیته امداد جمع اوری کننده آن است در همان شهرستان جمع آوری شده هزینه می شود و به نقاط دیگر ارسال نمی شود.

دبیر ستاد زکات استان با اشاره به اینکه در زمینه مصارف زکات در این استان نیازمندان و فقرا در اولویت هستند گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان ایلام حدود 84 درصد آن صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و تنها 16 درصد آن صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.

رضایی اضافه کرد: میانگین مصارف زکات برای پرداخت به فقرا در سطح کشور حدود 60 درصد است اما در استان ایلام به خاطر میزان محرومیت عمده زکات جمع‌آوری‌شده صرف پرداخت به فقرا می‌شود.

وی با عنوان اینکه سال گذشته بیش از دو میلیارد و یک‌صد میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری‌شده است گفت: این میزان حدود 18 درصد بیشتر از برنامه ابلاغ‌شده مرکز برای این استان بوده است./ح

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار