دبیر جشنواره ایل‌بانگ:
دبیر جشنواره «ایل‌بانگ» از برگزاری این جشنواره از امروز، 4 اردیبهشت به مدت سه روز در بدره خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 24 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی ایار اظهار کرد: در این جشنواره از چهره های نامی و پیشکسوت هنری تجلیل به عمل خواهد آمد و برنامه‌های جنبی موسیقی کردی،لری،ترکی و... به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ایل‌بانگ تصریح کرد: برگزاری ورزش های بومی، محلی، برپایی نمایشگاه عکس از اقوام ایران و پخت غذاهای محلی نیز از برنامه های جنبی این جشنواره است.

ایار صیانت، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی و هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران، ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقای سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکاری فرهنگی و هنری اقوام و عشایر برای تعالی هر چه بیشتر فرهنگ مردمان این خطه از بهشت ایران‌زمین را از اهداف این جشنواره عنوان کرد .

وی گفت: ایجاد تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و هم‌زیستی اقوام، ایجاد شورونشاط و امید به زندگی و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در بطن جوامع بومی و عشایری و معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه‌های مختلف بومی محلی عشایر و اقوام ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار