نماینده ولی فقیه در استان ؛
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام گفت: در شرایط فعلی به این بازارچه نیاز داریم و امیدواریم طرف عراقی پای کار بیاید و هر چه سریع تر آمادگی لازم برای اجرایی شدن کار تجاری انجام دهد.
کد خبر: ۷۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ 24 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار  در بازدید از مرز چیلات با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این مرز اظهار داشت: سرریز حجم زائران مرز مهران را به راحتی می توان از چیلات عبور داد چراکه فاصله برای کسانی که از سمت لرستان و بخشی از خوزستان بخواهند به کربلا مشرف شوند، بسیار نزدیک است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مقامات دو کشور به این بازارچه با توجه به نقش آن در اشتغالزایی نیاز دارند، فرصتی ارزشمند است که باید از این مرز بهره گرفت و بهره برداری از بازارچه چیلات به نفع کشور است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از مسئولان استان و شهرستان و پیگیری ها برای زیرساخت های چیلات تاکید کرد: در زمینه زیرساخت ها از طرف عراقی جلوتر هستیم و بخشی از کارها مانده که بزودی تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی شاهد رونق بازارچه مرزی چیلات باشیم.

فرماندار دهلران نیز در این بازدید با اشاره به زیرساخت های جاده، برق و فیبرنوری در مرز چیلات گفت: کار حفر یک حلقه چاه به طول خط انتقال 14 کیلومتر و ایجاد 2 منبع ذخیره با پیشرفت 60 درصد برای بازارچه چیلات در حال اجراست و بالغ بر 45 میلیارد ریال برای آن هزینه می شود.

مجید عسگری با اشاره به مسیر 28 کیلومتری دهلران تا مرزر چیلات گفت: کار آسفالت 17 کیلومتر از این مسیر انجام و 11 کیلومتر دیگر نیز در مرحله آسفالت است.

وی به سفر رئیس جمهوربه عراق و رایزنی ها برای بازگشایی مرز چیلات اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم انجام شده 6 ماه به دو طرف برای تکمیل زیرساخت ها فرصت داده شده است.

فرماندار دهلران گفت: تاکنون بالغ بر 380 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مرز چیلات هزینه شده است.

دیدار با جانباز 70 درصد سید علی موسوی و خانواده طلبه شهید علی مومنی در شهر دهلران و بازدید از روند عملیات اجرایی مصلی و حوزه خواهران دهلران از دیگر برنامه های نماینده ولی فقه و امام جمعه ایلام در دهلران بود.

حضور در نماز جماعت مغرب و عشاء و دیدار با مردم در بین صلاتین و شرکت در جلسه شورای زکات دهلران و دیدار با مردم دشت عباس نیز در برنامه های سفر دو روزه کریمی تبار به دهلران دیده می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار